Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurverlies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleurverlies

hej allemaal,

ik ben sinds een tijdje in raw aan het fotograferen maar ondervindt problemen bij het bewerken.
    Als ik mijn foto's inlaad in photoshop cs5 en niets aan doe en dan weg schrijf als een .tiff bestand dan heb ik heel wat kleurverlies. dit is trouwens hetzelfde als ik het opsla als een jpeg bestand. Ik fotografeer in adobeRGB.

Iemand enig idee hoe dit komt?

greets,

Jeroen

Re: kleurverlies

Al eens de test gedaan op sRGB ?
    Weet het niet zeker hoor , maar op scherm kan uiteindelijk adobeRGB fletser overkomen.

Comment

Als je in raw fotografeert speelt de camerainstelling aRGB of sRGB weinig of geen rol aangezien de conversie raw-> jpeg ( of soortgelijken) op de computer gebeurd en niet op je camera.
      Welk scherm heb hè? Je moet al een betrekkelijk goed (lees duur) scherm hebben om alle (of bijna alle) aRGB kleuren weer te geven. Dus zoals hierboven al vermeld probeer eens in sRGB (veel afdrukcentrales willen toch niets anders aannemen dan sRGB)
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Inderdaad probeer eens je workspace in sRGB te zetten. Ik heb dat probleem ook als ik in adobe RGB werk en dan mijn foto's hier op het web bekijk, dan zijn sommige kleuren fletser. Maar dit heeft dan te maken met de webbrowser die geen adobe RGB kan weergeven.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

internet explorer ondersteunt enkel sRGB, FIREFOX daarentegen ondersteunt sRGB en adobeRGB, vermits er nog veel internet explorer gebruikers zijn is het aangewezen op het web te publiceren in sRGB

Comment

ok thx

geeft idd minder fletse kleuren.

Comment

Working...
            X