Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Forum voor stillevens of abstracte fotos.
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
1. In 't kort: twee foto's selecteren en op maat brengen.
2. Nieuw document aanmaken dat minimaal de grootte heeft van die twee foto's en nog wat overschot (je wilt toch een kader, niet).
3. Die twee foto's kopiëren en plakken, eventueel nog beter positioneren.
In het voorbeeld waarnaar ik refereer is er verder nog gewerkt met laagmaskers en laagstijlen.
Een vrij eenvoudige manier...
Nieuw document maken met de gewenste afmetingen. Achtergrond laag dupliceren, en vullen met de gewenste kleur voor het kader van het tweeluik. Met het selectietool (optie vaste grootte met de gewenste afmetingen) in de gedupliceerde laag klikken. De selectie op de juiste plaats zetten en delete drukken. Herhalen voor de tweede uitsnijding. Foto's nu plaatsen tussen de achtergrond laag en de eerste laag, bijknippen indien nodig (of schalen) zodat de randen niet zichtbaar zijn in het andere deel. Dan 'flatten image' (sorry ik heb de engelstalige versie) en je bent klaar.
Dank je, Michel. Mocht je nog bepaalde vragen hebben, stel ze gerust. Ik had bijvoorbeeld wat problemen met m'n kader, in die zin dat ik flink heb moeten rekenen, en een aantal hulplijntjes plaatsen waar nodig. Laagmaskers had ik nodig omdat de twee foto's niet exact overeenstemden, en ik dus de ene t.o.v. de andere wat moest verschuiven, en het overtollige dus verbergen...
Comment