Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweeluik maken in CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweeluik maken in CS5

Kan iemand me uitleggen hoe ik een tweeluik kan maken in CS5 ?

alvast bedankt voor jullie hulp !

Michel

Re: Tweeluik maken in CS5

Tja... moet lukken dat ik er onlangs nog eentje gemaakt heb:
    Forum voor stillevens of abstracte fotos. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

1. In 't kort: twee foto's selecteren en op maat brengen.
    2. Nieuw document aanmaken dat minimaal de grootte heeft van die twee foto's en nog wat overschot (je wilt toch een kader, niet).
    3. Die twee foto's kopiëren en plakken, eventueel nog beter positioneren.

In het voorbeeld waarnaar ik refereer is er verder nog gewerkt met laagmaskers en laagstijlen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een vrij eenvoudige manier...
      Nieuw document maken met de gewenste afmetingen. Achtergrond laag dupliceren, en vullen met de gewenste kleur voor het kader van het tweeluik. Met het selectietool (optie vaste grootte met de gewenste afmetingen) in de gedupliceerde laag klikken. De selectie op de juiste plaats zetten en delete drukken. Herhalen voor de tweede uitsnijding. Foto's nu plaatsen tussen de achtergrond laag en de eerste laag, bijknippen indien nodig (of schalen) zodat de randen niet zichtbaar zijn in het andere deel. Dan 'flatten image' (sorry ik heb de engelstalige versie) en je bent klaar.

Enkele voorbeelden vind je hier : http://agilitypics.smugmug.com/Other...00377538_KEiXT

Deze in een RAR-file vind je hier:
      http://rapidshare.com/files/43240571..._templates.rar
      Jean Pierre.

Comment

Les & JPV,

alvast bedankt voor jullie reactie.

@Les, leuke insteek voor een tweeluik.

Comment

Dank je, Michel. Mocht je nog bepaalde vragen hebben, stel ze gerust. Ik had bijvoorbeeld wat problemen met m'n kader, in die zin dat ik flink heb moeten rekenen, en een aantal hulplijntjes plaatsen waar nodig. Laagmaskers had ik nodig omdat de twee foto's niet exact overeenstemden, en ik dus de ene t.o.v. de andere wat moest verschuiven, en het overtollige dus verbergen...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Misschien vind je deze Photoshop tutorial daar ook interessant voor: http://www.photoshoparticles.net/wor...s-samenvoegen/. Sukses!
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
            X