Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto een 'uitgeknipte' look geven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe foto een 'uitgeknipte' look geven?

Hallo,

Ik zoek al een tijdje hoe je dit effect krijgt.
    De foto op die site is een vriend van me, maar ik heb hem al lang niet meer gezien dus kan het hem niet vragen hoe je het doet.

Iemand een idee hoe dit effect noemt zodat ik het kan googelen, of iemand die weet hoe het moet of een website kent?

Alvast bedankt!

Yannick

ps: Ik ken de basics in photoshop, dus graag een beetje simpel uitgeled
    Last edited by yakke; 1 april 2011, 15:37.

Re: Hoe foto een 'uitgeknipte' look geven?

Selectie maken vd persoon, daar zijn verschillende technieken voor. Probeer eerst met de quick selection tool en dan eventueel manueel verfijnen met de lasso tool. Je kan ook met kanalen werken (voornamelijk om het haar mooi te selecteren) om een selectie te maken maar dat is moeilijk uit te leggen zo. De pen tool kan je ook gebruiken maar dat vergt wat ervaring.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

foto afdrukken en schaar in zetten is een mogelijkheid.

er is in GIMP en waarschijnlijk in photoshop ook een schaar waarmee je dat kan doen alvorens het printen en op digitale wijze. Naam verschilt, maar het icoontje is een tekening schaar.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Je figuur selecteren, uitknippen en op nieuw laag plakken.
        Laageffecten aan je figuur meegeven: die witte lijn heet stroke, daaronder heb je een drop shadow.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oké, bedankt voor jullie reacties, ik ga het allemaal eens uitproberen

Yannick

Comment

Working...
          X