Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoe krijg je dit effect
Collapse
X
-
- 19 mei 2009
-
Labels: Geen
-
-
Re: Hoe krijg je dit effect
Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk berichtwat effect bedoel je, ik zie er twee.
nl 1)wazige voorgrond scherp kppel.
2)Hoger contrast van de fotoSony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Comment
-
diafragma zo groot mogelijk (dus laag f-getal, bijvoorbeeld f/1.8), vervolgens scherpstellen op het koppel, daardoor wordt alles ervoor/erachter wazig.
Welke f-waarde voldoende is is afhankelijk van de afstand tot het onderwerp.WillemClassensDesign: Mijn website
Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
Flitsers:HVL-F42AM;
Comment
-
TS vraagt naar het kleureffect, daar heeft het diafragma volgens mij weinig mee te maken :-)
Volgens mij een of andere vorm van Cross Processing gekoppeld aan een warmere witbalans. Contrast ook gevoelig opgedreven (naar mijn smaak té). In Lightroom zou ik de 'Direct Positive' preset eens proberen.
Comment
-
-
de reactie boven mij niet
Dat wazige voorgrond scherp koppel zou ik wel eens willen weten.WillemClassensDesign: Mijn website
Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
Comment
-
-
- 19 mei 2009
-
Ik bedoelde inderdaad het kleureffect. Scherpte-diepte en dergelijke heb ik onder de knie. Het gaat me effectief om de kleurtoon van de gehele foto.
Bedankt MoreThanWords voor de tip. Ga ik uitproberen!
Comment
-
even de foto's bekeken.. maar dat lijkt veel op dat film-effect.
Toevallig een tijdje geleden ook bekeken.
ze maken onder andere een 2e laag van de foto, geven deze een blur en vervolgens deze blur in het midden verwijderen (eraser of beter via een mask) door een grote ronde brush te gebruiken.
What you need to have: Adobe Photoshop What you will learn: colour mood adjustments + depth of field effect + film effect PS: ⌘ key for Mac users / CTRL key for Windows users Colour mood adjustment…
Dit brengt je al wat op weg, niet exact doen zoals daar, maar verwacht wel dat dit je dergelijke handgrepen geeft waardoor je dit effect bekomt.WillemClassensDesign: Mijn website
Comment
-
Ik heb hier iets gelijkaardigs geprobeerd. Bedoeling was om de gasten in de auto normaal in beeld te krijgen. Het onnatuurlijk hoge contrast was deels nodig, maar deels ook omdat ze het mooi vonden. Jammer van die ene die zijn kopke buiten steekt, die is mee gecontrasteerd
Yannick
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk berichtdiafragma zo groot mogelijk (dus laag f-getal, bijvoorbeeld f/1.8), vervolgens scherpstellen op het koppel, daardoor wordt alles ervoor/erachter wazig.
Welke f-waarde voldoende is is afhankelijk van de afstand tot het onderwerp.Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Comment
-
Er zijn vele manieren om dit te doen.
Gebruik Silver effex pro (photoshop plug-in) om een mooie contrastrijke zwartwit versie te maken( in een laag bovenop uw kleurenlaag).( Of je maakt manueel een mooie contrastrijke zwartwitfoto op een andere laag.
Zet de overvloeimodus van deze zwartwitlaag op "luminosity" (helderheid).
Om de foto dan nog iets geler te maken zet je onder deze zwartwitlaag een curven-aanpassingslaag. Ga naar het geel-oranje.
Met de laagopaciteit kan je dan bepalen hoe geel je uw foto wilt hebben.
Dit is een uitstekende methode om dit te doen.
(Uiteraard bestaan er nog vele andere methodes)
Comment
-
Kijk eens bij Nik software. Verschillende plug-ins voor Capture NX, maar ook als plug-in voor CS.
Hiermee worden de effecten wel erg eenvoudig om te maken. Programma is zijn geld dubbel en dwars waard.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
Comment
Comment