Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50D & CS 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 50D & CS 3

hallo ,

ik heb me een tweedehands canon 50D gekocht , nu blijkt de RAW converter van CS3 daar ni met te werken , bij mijn vorige canon 350D geen problemen mee gehad .
    kan iemand me raad of hulp bieden ?

merci

Re: canon 50D & CS 3

de laatste canon raw codec installeren

je kan die downloaden op de website van canon

dacht dat de laatste versie 1.8 was
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Re: canon 50D & CS 3

[Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Fotobewerking, omdat dit eigenlijk een vraag is over de RAW converter.[/Mod]

Dat gezegd zijnde, we hebben de laatste tijd weer heel wat vragen over RAW plugins van oudere CS versies die niet meer in staat zijn de RAW bestanden van nieuwere camera's te lezen.
      Bekijk b.v. deze draad eens:
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Bij CS3 hoort (voor zover ik weet) RAW plugin 4.x, bij CS4 is dat 5.x en bij CS5 is dat 6.x. Volgens mij, en volgens de site van Adobe is het niet mogelijk de nieuwste plugin (die van CS5) te installeren in oudere versies van CS, maar d'er zijn er die dat tegenspreken. Dus proberen maar en proefondervindelijk vaststellen wie er gelijk heeft.
      Andere opties zijn: converteer je CR2 bestanden naar DNG, en je kunt ze vlot verwerken in je CS3 programma. Ikzelf heb dat lang gedaan, zolang als wij RAW bestanden uit verschillende types van camera's hadden. Het DNG formaat heeft, volgens mij, nog altijd meer voordelen dan nadelen.
      Je andere optie is DPP gebruiken, de software die bij je EOS 50D komt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
      X