Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tiff bestanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tiff bestanden

Als ik in aperture3 een foto bewerk via de plugin : niksoftware dfine ( voor ruis )
    en na de bewerking de foto save en dus terug in mijn aperture3 bib komt te staan, staan die foto's altijd in TIFF . niks mis mee , alleen dat deze dan 95 MB en groter zijn .
    iemand een idee hoe ik de RAW foto's die ik naar dfine stuur, ook kan laten terug keren naar aperture in RAW ?
    Last edited by am-staff; 10 maart 2011, 21:31.
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Re: tiff bestanden

Als je editeert in een externe pluginn zal er steeds gebruik gemaakt worden van het gekozen formaat in de voorkeuren voor export of extern editeren.
    De pluginn werkt niet met raw maar met het gekozen filetype, terugkeren naar raw kan niet.

Comment

mmm, dan zal ik er maar mee moeten leven zeker

bedankt voor je reactie .

Comment

converteren naar DNG

Comment

Nikon Capture NX2 gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            converteren naar DNG
            Dit is geen optie in de beschreven handelswijze en gaat in tegen de logika van de gebruikte workflow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Nikon Capture NX2 gebruiken.
              het resultaat van de nik pluginn is van een ander niveau dan dit van capture NX2.

Comment

In CS is dit niet het geval!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                  bij aperture3 dus blijkbaar wel .

soms moet me mac uit zen pijp komen, als ik dfine erop los laat
                  met ze momenten spreekt hij 7 van de 8GB ram aan, als ik voor de rest niet anders aan het doen ben tenminste. wanneer ik op de achtergrond een HD film aan het renderen -hercoderen ben, dan verdeeld hij het een beetje .

toch, nik software is top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                    klopt niet.
                    CS zal op zijn minst een dng bewaren dat ook groter is dan je raw.
                    Cs zal CR loslaten op de raw file want zelf kan hij dit niet lezen. en kan niet terugsaven naar het originele raw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      bij aperture3 dus blijkbaar wel .

soms moet me mac uit zen pijp komen, als ik dfine erop los laat
                      met ze momenten spreekt hij 7 van de 8GB ram aan, als ik voor de rest niet anders aan het doen ben tenminste. wanneer ik op de achtergrond een HD film aan het renderen -hercoderen ben, dan verdeeld hij het een beetje .

toch, nik software is top
                      ondervind ook dat pc sneller is voor die zaken, daarmee bedoel ik lr op pc.
                      heb vroeger ook dfine gebruikt zeer goed programma maar met lr3 is dit wat overbodig geworden.
                      Veronderstel dat je met aperture je dfine beeld kunt converteren naar dng (RAW) je verwijdert je TIFF beeld en je behoud je DNG beeld.

Comment

er wordt hier veel verondersteld maar niet duidelijk geweten blijkbaar.
                        Als je Dfine gebruikt of het nu aperture is of LR werk je op een tiff of psd formaat.
                        Als je daarna naar dng wegschrijft heb je absoluut niet het rawformaat met eventueel een sidecarfile zoals origineel in Aperture of LR.
                        Je hebt een dng maar GEEN raw. Dit dng bestand is ongeveer dezelfde omvang als je tiff, wat is het voordeel?

Comment

Working...
                        X