Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

proshow avi bestand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• proshow avi bestand

Ik heb met proshow producer een presentatie gemaakt. Nu wil ik een avi bestand maken om elders op een pc te draaien. Dat gaat wel maar hij maakt van een stukje van 4 min. een bestand vaan 8 GB. De pc waar het op moet draaien heeft geen cd speler. Wie kan mij helpen om dit bestand kleiner te maken.
    alvast bedankt.

Re: proshow avi bestand

Ik ken het probleem, maar ik weet er ook niet direct een antwoord op. Ik weet dat Proshow geen compressie toepast bij het renderen naar een filmbestand, maar hoe je dat wel kan doen
    Ik volg deze topic even mee
    Piet Cosaert
    http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Maak er een .exe bestand van en zet het op een stick, dan moet je ook geen plugin (Presenter)installeren op die ander computer.
      Rizze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyCool Bekijk bericht
        Ik heb met proshow producer een presentatie gemaakt. Nu wil ik een avi bestand maken om elders op een pc te draaien. Dat gaat wel maar hij maakt van een stukje van 4 min. een bestand vaan 8 GB. De pc waar het op moet draaien heeft geen cd speler. Wie kan mij helpen om dit bestand kleiner te maken.
        alvast bedankt.
        Ik kan alleen een bestand maken via Adobe elements videdobewerking daar kan je een bestand wegschrijven naar wmv in plaats van avi, wmv is meer gecomprimeerd dan avi
        Groetjes
        Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
          Ik kan alleen een bestand maken via Adobe elements videdobewerking daar kan je een bestand wegschrijven naar wmv in plaats van avi, wmv is meer gecomprimeerd dan avi
          Groetjes
          Renée
          Dat is wat snel door de bocht.
          Video-bestanden (zoals die AVI) zijn zogenaamde container-bestanden. Ze bevatten zowel audio en video die met een bepaalde codec zijn gecomprimeerd.
          Voor audio is dat meestal MP3, voor video kan dat vanalles zijn (link).
          Een veel gebruikte is bv. divx (wat voor een heel goeie verhouding compressie/kwaliteit zorgt) of Xvid bv. (zijn beide Mpeg 4 codecs).
          Normaal kan je in je programma kiezen welke codec je wil gebruiken.
          Het feit dat je een AVI bestand afspeelt, laat je niet weten welke codec je aan het gebruiken bent. En uiteraard kan je enkel video files maken/afspelen als je er de codec voor op je PC staan hebt.
          Hoe groot je video-bestand uiteindelijk wordt, wordt zeer sterk bepaald door de resolutie die je gebruikt, en de compressie die je toelaat (zaken die je instelt bij de keuze van de codec die je wil gebruiken). Vergelijk het met de compressie die je gebruikt als je een foto naar .jpg omzet...

Normaal moet je in pro show die instellingen ook kunnen doen, maar ik gebruik geen pro show.
          Anders zal je een andere video-bewerkingsprogramma nodig hebben om die AVI verder te comprimeren. Er bestaan ook gratis programma''tjes voor, maar meestal zijn die niet bijster gebruiksvriendelijk.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Dat is wat snel door de bocht.
            Video-bestanden (zoals die AVI) zijn zogenaamde container-bestanden. Ze bevatten zowel audio en video die met een bepaalde codec zijn gecomprimeerd.
            Voor audio is dat meestal MP3, voor video kan dat vanalles zijn (link).
            Een veel gebruikte is bv. divx (wat voor een heel goeie verhouding compressie/kwaliteit zorgt) of Xvid bv. (zijn beide Mpeg 4 codecs).
            Normaal kan je in je programma kiezen welke codec je wil gebruiken.
            Het feit dat je een AVI bestand afspeelt, laat je niet weten welke codec je aan het gebruiken bent. En uiteraard kan je enkel video files maken/afspelen als je er de codec voor op je PC staan hebt.
            Hoe groot je video-bestand uiteindelijk wordt, wordt zeer sterk bepaald door de resolutie die je gebruikt, en de compressie die je toelaat (zaken die je instelt bij de keuze van de codec die je wil gebruiken). Vergelijk het met de compressie die je gebruikt als je een foto naar .jpg omzet...

Normaal moet je in pro show die instellingen ook kunnen doen, maar ik gebruik geen pro show.
            Anders zal je een andere video-bewerkingsprogramma nodig hebben om die AVI verder te comprimeren. Er bestaan ook gratis programma''tjes voor, maar meestal zijn die niet bijster gebruiksvriendelijk.
            Sorry, maar ik werk alleen met adobe elements daar kan ik de keuze maken tussen avi en wmv bestanden die dus meer gecomprimeerd zijn dan avi, dus heb ik iemand op het verkeerd spoor gezet waarvoor mijn excuses

Groeten
            Renée

Comment

Toevallig heeft C'T 3 maart 2011 (PC tijdschrift) het uitgebreid over audio en video.
              De bijbehorende DVD bulkt van de gratis software en wellicht zit er iets bij voor u.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                Sorry, maar ik werk alleen met adobe elements daar kan ik de keuze maken tussen avi en wmv bestanden die dus meer gecomprimeerd zijn dan avi, dus heb ik iemand op het verkeerd spoor gezet waarvoor mijn excuses

Groeten
                Renée
                Je sorry is nergens voor nodig .
                Die video bestanden zijn behoorlijk complexe materie, door het enorme aantal codecs. Het is redelijk moeilijk om te weten welke de beste is, in welke situatie...
                Microsoft heeft met z'n wmv getracht daar een standaard te creëren, maar dat is niet bijster gelukt...
                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                X