Ik ben van plan om cs5 aan te kopen nu is mijn vraag kan ik deze op twee computers plaatsen zou deze graag op laptop zetten en op desktop of moet je dan twee keer cs5 aankopen als je dat wilt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
cs5
Collapse
X
-
-
Re: cs5
Je mag het inderdaad twee keer installeren en activeren, maar je mag het niet tegelijkertijd gebruiken. Je kunt je afvragen of dit meetbaar is als beide pc's achter hetzelfde IP-adres hangen, maar dat zijn iig de regels.Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Comment
-
In de praktijk moeten het wel 2 dezelfde operating systemen zijn, dus 2 x Mac of 2 x PC omdat de licentie die je in een doos koopt, OS-specifiek is.
Wil je het bijvoorbeeld op een Mac én een PC kunnen installeren, dan bel je best naar de klantendienst en vraag je een volumelicentie (zelfs al is dat een volume van maar 1 licentie), waarbij je uitlegt dat je die op een Mac en een PC wil installeren (zonder ze gelijktijdig te gebruiken)...
Comment
-
Ikzelf heb mijn vorige aankoop (Adobe CS4 Design Premium) 2 keer op hetzelfde ip geïnstalleerd , en nog eens op 1 andere. Ik heb nooit problemen gehad
Trouwens. Mocht dit conflicten geven met het IP (door gelijktijdig gebruik) kun je even goed je internet even afzetten
(kabel uittrekken/draadloze verbinding tijdelijk verbreken)
Bij mijn CS5 pakket heb ik dit enkel nog maar op mijn PC getest en dus geen ervaring mee.
Ik weet wel dat vele roddels van CS producten niet waar zijn. Bv. zeggen ze op school dat een student's edition slecht 1 jaar geldig is terwijl mijn CS4 toch mooi meer dan 2 jaar bleef draaien =)Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
Al doende leert men, kritiek is dus welkom
Comment
-
Voor wat het waard is: het is niet omdat software blijft draaien dat hij ook legaal draait ;-)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk berichtWil je het bijvoorbeeld op een Mac én een PC kunnen installeren, dan bel je best naar de klantendienst en vraag je een volumelicentie (zelfs al is dat een volume van maar 1 licentie), waarbij je uitlegt dat je die op een Mac en een PC wil installeren (zonder ze gelijktijdig te gebruiken)...
Dus één installatie op PC draaien en een tweede op MAC ... twee licenties kopen vrees ik hoor, zelfs onze 'bulk' licentie die we op het werk hebben is OS afhankelijk en enkel voor PC ... we hebben extra Mac licenties gewoon apart aangekocht.Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk berichtHoe zit het dan eigenlijk met als je je laptop/pc wegdoet of niet maar gaat.
En je koopt een nieuwe laptop/pc...
Ben je dan al 1 van de 2 licenties kwijt? (die op je oude laptop/pc stond)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk berichtNiemand?
Normaal moet je als je gaat van toestel verwisselen deze desactiveren op het oude voor het te activeren op het nieuwe.
Indien door omstandigheden je niet meer kan desactiveren, crash van HD of dergelijke kan je telefonisch contact opnemen met de klantendienst ('kan soms wel ff duren) en daar vragen de activatie terug vrij te geven.
xs ermee.
Comment
-
-
Oké, bedankt iedereen!
Dan zal ik maar eens contact met hen opnemen...
PS: het is ondertussen al een half jaartje geleden dat mijn pc het begeven heeft, heeft het dan nog zin om contact op te nemen? Want ik wist dit dus eigenlijk niet, en ik kan niet meer op mijn oude pc, maar zou toch willen dat er geen licentie verloren is gegaan door mijn oude pc die gecrasht was!
Alvast bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk berichtOké, bedankt iedereen!
Dan zal ik maar eens contact met hen opnemen...
PS: het is ondertussen al een half jaartje geleden dat mijn pc het begeven heeft, heeft het dan nog zin om contact op te nemen? Want ik wist dit dus eigenlijk niet, en ik kan niet meer op mijn oude pc, maar zou toch willen dat er geen licentie verloren is gegaan door mijn oude pc die gecrasht was!
Alvast bedankt!
en moet je de andere installatie ook terug activeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk berichtIn het uitserste geval desactiveren zij de verschillende instalaties (eventueel nog bestaande)
en moet je de andere installatie ook terug activeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk berichtHoe zit het dan eigenlijk met als je je laptop/pc wegdoet of niet maar gaat.
En je koopt een nieuwe laptop/pc...
Ben je dan al 1 van de 2 licenties kwijt? (die op je oude laptop/pc stond)
Voor je een pc of laptop weg doet op die Pc programme verwijderen en via de help deactiveren, indien je dit niet doet kan de licentie niet meer gebruiken, wanneer ze gedeactiveert is wel, dit is uit ervaring, CS3 van mijn vorige PC vergeten te deactiveren en deze stond ook nog op laptop, dus ofwel verwijderen en deactiveren van laptop om op PC te bruiken ofwel laten staan en nieuwe versie kopen voor PC.
Dus nooit vergeten van te deactiveren via de help toets en verwijderen
Groetjes
Renée
Comment
Comment