Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"pixelised" tekst in photoshop CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "pixelised" tekst in photoshop CS5

Hallo

ik probeer tekst in te voeren in photoshop CS5, maar deze komt absoluut niet mooi over. kHeb al even op internet gezocht en ook de cursus die ik erbij heb brengt mij niet veel verder (citaat: ... de kwaliteit zal steeds uitstekend zijn en altijd scherpe randen geven ...)
    oordeel zelf over volgend voorbeeld:

dit is tempus Sans, maar met times new roman ziet het er zo uit

wat doe ik verkeerd? lijkt misschien heel simpel, maar ik kan het antwoord nergens vinden.

alvast bedankt
    Maarten

Re: "pixelised" tekst in photoshop CS5

Als eindresultaat zal je in photoshop altijd gepixelde tekst overhouden.
    In je voorbeeld wordt dit door de gebruikte effecten nog versterkt.
    De enige oplossing om dit te verstoppen (niet te vermijden) is vanaf het bedin in een heel hoge resolutie te werken.
    Als je tekst echt proper en clean moet zijn gebruik je een ander programma waar je de foto inbrengt en de tekst met de deze software bewerkt zoals indesign of illustrator.

Comment

Heb je al eens geprobeert om een paar duplicates van de tekst layer's te maken?

Comment

Ziet eruit alsof je een slagschaduw hebt.
        Als ik die tekst gebruik is het lettertype heel zuiver.
        Zijn in laagstijlen alle kanalen aangevinkt, de kleur is ook niet zuiver zwart zo te zien.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Staat je anti-aliasing aan? Die kan je instellen als je je tekst aanpast.

Dit is CS4 en de Engelse versie, maar in de Nederlandse CS5 staat dat vast op dezelfde plaats. Voor gewone tekst staat die best op 'smooth', voor titels werkt 'strong' meestal wel goed. Het mag alvast niet op 'none' staan, tenzij je gepixelde tekst wil.

Comment

om even te helpen, zo ziet het er in de nederlandse CS5 uit.

Ikzelf merk eigenlijk weinig tot geen problemen op scherp, maar oordeel gerust zelf. Vloeiend zal het beste resultaat geven denk ik.
            Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
            Al doende leert men, kritiek is dus welkom

Comment

Working...
            X