Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tag(ging)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tag(ging)

Bestaat er software waarmee je redelijk makkelijk (zonder aan het beeld te raken)
    de tags in de exif kan aanpassen ?
    Doel: Namen en plaatsen te 'embedden' in de afbeeldingen zelf, zodat er altijd kan op gezocht worden. (IPTC header of zoiets)
    Heb vroeger o.a. Photoshop-album gebruikt, waarmee je personen kon toewijzen/labelen (gaat ook beetje in Picasa), maar op een nieuwe of geherinstalleerde pc is die database of dat programma dan weer niet voorradig of dergelijke.
    Ik kan het natuurlijk wel in Photoshop zelf doen, maar dan moet ik elke afbeelding individueel gaan aanpassen.
    Bedoeling is dus eerder rechtstreeks vanuit de verkenner of vergelijkbaar door middel van CTRL- een aantal afbeeldingen te selecteren en dan gewoon rechste knop 'add tag' --> "Bomma", of "Brugge" of iets te kunnen toevoegen
    (ook zonder de reeds aanwezige tags te resetten)
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Re: Tag(ging)

Lightroom.
    lucv.be - instagram - facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
      Lightroom.
      Heb ik ooit gedraaid (voor beeldbewerking), maar niet in deze context, wist niet dat het daar handig mee kon.

Thx !
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

lukt dit ook bij adobe bridge? Als ik op een ander computer een trefwoord intyp, verschijnen de beelden niet, ondanks dat het dezelfde foto's zijn van dezelfde server...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
          lukt dit ook bij adobe bridge? Als ik op een ander computer een trefwoord intyp, verschijnen de beelden niet, ondanks dat het dezelfde foto's zijn van dezelfde server...
          In bridge kun je via filter zien welke trefwoorden er zijn.
          Bij metagegevens kan je trefwoorden toevoegen.
          lucv.be - instagram - facebook

Comment

Working...
          X