Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handtekening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• handtekening

Hallo,
    ik ben relatief nieuw lid op de site,
    bijna alle foto's die ik bekijk hebben een soort handtekening van de eigenaar.
    Hoe krijg je dit in je opnames ??
    Ik heb zopas Photoshop elements 9 aangekocht; kan ik dit hiermee ?
    bedankt
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Re: handtekening

Ja hoor,
    alleen...... eerst even nadenken, een copyright op de foto's
    is meestal van geen nut, als men het wil stelen, dan doet men het toch!
    Is er al een beeld van je gestolen op het internet? Nee , wacht dan noch even
    als men iets van je jat, dan kan je zeggen ik ben " Goe Bezig "
    Zo lang een ander het niet wil, ... kan je gerust zijn.
    Dus Nu ... is het enige dat een copyright doet, het ontsieren van je beeld.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

denk daar heel goed over na, sommige mensen verpesten heel mooie foto's met drukke, grote en verkeerd geplaatste handtekeningen. Een mooie handtekening maken is heel moeilijk, ze erop zetten heel simpel.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ja inderdaad, dergelijke handtekeningen ontsieren veelal de opname.
        dikwijls zijn ze ook voorzien van een fijn frame of fotokader, wat de opname dan wel mooier maakt.
        Ik vermoed dat deze kadertjes met dezelfde toepassing gemaakt worden.

Waarom ik geïnteresseerd ben in een copyright vermelding: enkele jaren geleden nam ik als "toerist" deel aan een schoolreis in Griekenland; nadien deelde ik mijn foto's met de leerlingen. Later gingen deze foto's een eigen leven leiden en had ik er natuurlijk geen enkele vat op
        En ik denk dat je toch recht hebt op "bronvermelding" op je eigen werk.
        Canon EOS 5D MIV
        https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Het gemakkelijkste en simpel gaat dat met BDsizer,effe uitzoeken hoe het werkt tot je een elegante handtekening kan zetten, en dan uw voorbeeld van bericht controleren, zo leer je dat het best,zonder dat hier van A tot Z alles uitgelegd wordt,avec de la patience en arrive a tout. mvg
          https://ggpics.be/

Comment

Mooi rechtsonderin in het klein neerzetten,
            Geen groot opvallend logo, maar een (eventueel aan de foto aangepaste) nette handtekening.
            Niet te scherp maken, maar bijvoorbeeld gewoon wit met een transparantie (zodat deze dus niet hard afsteekt t.o.v. de foto.

En Digipics, je foto zou maar voor commerciële doeleinden gebruikt gaan worden..
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Enkele recente draadjes:
              Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                Waarom ik geïnteresseerd ben in een copyright vermelding: enkele jaren geleden nam ik als "toerist" deel aan een schoolreis in Griekenland; nadien deelde ik mijn foto's met de leerlingen. Later gingen deze foto's een eigen leven leiden en had ik er natuurlijk geen enkele vat op
                En ik denk dat je toch recht hebt op "bronvermelding" op je eigen werk.
                Het is toch niet alsof leerlingen commercieel gebruik gaan maken van je foto's en wat betreft het gedachtengoed: ze weten toch echt zelf wel wie je bent lijkt me zo.

Ik zo de afgelopen jaren al tienduizenden foto's gemaakt en nog nooit meegemaakt dat een leerling die foto ging doorverkopen of zoiets. Wel zou ik me schamen om overal pontificaal mijn handtekening overheen te hebben staan als zo'n leerling een foto op facebook of hyves plaatst. Ze zijn ook genomen tijdens werktijd, ook al is dat op excursies een ruim (en onderbetaald) begrip.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Hierbij de juiste link
                  Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Working...
                  X