Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop leren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Photoshop leren

en hier ook heel duidelijk uitgelegd : ook in 't nederlands

Learn how to engulf your text in an explosion of light and color with this easy to follow, step by step Photoshop tutorial that's perfect for beginners!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik vertrek nu alweer naar de Photoshop les die ik volg in CVO Turnhout en die helaas weer op zijn einde loopt. Intussen heb ik al drie modules achter de rug; jammer genoeg is er niet meteen een vierde, want ik voel dat ik nog zoveel te leren heb.
      Gelukkig maar! Je mag nog -tig cursussen volgen...ik moet de eerste nog tegenkomen die PS van binnen en van buiten kent.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

ik persoonlijk heb enorm veel geleerd in CS door de Photoshop "Top Secret" DVD'S.
        Gewoon alles eens zelf uitproberen en herhalen of zo en daar steek je echt veel van op vind ik.
        http://www.photoshoptopsecret.comThe Photoshop Top Secret course is comprised of 4 DVD's and a full color reference book. Each disk will contain hours of ins...

Ik heb die een tijdje van een kennis mogen gebruiken en ik vind ze wel interessant.
        Ik schaf ze mij ook nog zeker aan.
        Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

hier http://www.gratiscursus.be/photoshop_cs3/index.htm

een gratis cursus op internet
          met de nodige dicipline en volharding is dit een stevige basis

mvg

Rudy

Comment

Geplaatst door:

Oefenen, oefenen en oefenen.
            Mijn mening is dat je PS best modulair leert.
            Neem boeken zoals "Layers" (Matt Kloskowsky), "Kanalenboek" (Scott Kelby) en "Photoshop voor Digitale Fotografen" erbij en je hebt al een goed arsenall om je op weg te helpen. Ik ben gewonnen voor de Kelby methode: kort bondig en direkt wat je moet hebben.

Op het net vind je her en der soms eens wat leuke dingen, zoals daar zijn: het exacte wit en zwartpunt in een fotobepalen en adhv dat in een optimale curve gieten... of hoe schilder je vuur...
            Ik wil maar zeggen: het zijn zo van die kleine dingetjes die je gaat vinden.
            Je moet ook rekening houden dat het overgrote deel van die gratis online tuts door even grote amateurs gemaakt zijn.
            Als ik veel "neus en slikgeluiden" hoor... klikt ik het al weg.

Soit, bottom line: heb al meer uit bovenstaande boeken gehaald dan wat je gratis op het net vindt.
            Nogmaals: de kracht van goed ps'en ligt in het oefenen en verfijnen

Helemaal mee eens, Scott heeft goeie lectuur en webinars, makkelijk begrijpbaar, je schiet al een heel eind op als je zijn raad volgt. En dan inderdaad alles in de praktijk toepast en oefent, oefent....
            BD1766BE

Comment

"Als je Photoshop hebt heeft het dan nog zin om Lightroom bij aan te kopen?"

Ik zou durven stellen dat voor de meeste fotografen de vraag omgekeerd zou moeten zijn: "Als je Lightroom hebt, heeft het dan nog zin om Photoshop aan te kopen :-)"
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                Helemaal mee eens, Scott heeft goeie lectuur en webinars, makkelijk begrijpbaar, je schiet al een heel eind op als je zijn raad volgt. En dan inderdaad alles in de praktijk toepast en oefent, oefent....
                ik hoop dat de TS op die bijna twee jaar tussen het verschijnen van zijn berichtje en nu al wat Photoshop wijzer is geworden...

Comment

Working...
                X