Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerk eens een boom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewerk eens een boom

Ik had laast op een zeer mistige dag, een paar foto's genomen van een berkenboom. Daarna wat mee zitten prullen in Aperture en Photoshop, en hier dus het resultaat.

Origineel

Bewerkt met Aperture

Het contrast is aangepast en de saturatie van het groen wat lager gezet.

Bewerkt met PS

Niveaus aangepast en contrast hoger gezet. Daarna met de burn tool de gekleurde delen versterkt, met dodge het licht aangebracht en met sponge het groen op de stronk weggehaald.

Opmerkingen of bedenkingen? Extra tips welkom
    “He who criticizes sharply, may be called impertinent,
    but he who criticizes constructively, may be called an inspiration.”

flickr @ doryblue / Tumblr / Nikon D3000

Re: Bewerk eens een boom

Bij de eerste 2 stoort het mij dat de boom de foto in twee deelt. Op een of andere manier kijkt dat niet goed. Maar bij die 3e foto heb ik dat ineens niet meer en krijg ik heel sterk het gevoel in een scene uit de lord of the rings terechtgekomen te zijn waarbij ik elk moment Gandalf verwacht te zien verschijnen vanachter de boom. En als een foto dat kan doen voor mij, dan is ze dik geslaagd

Comment

Een stapje dichter naar de berk en dan was de boom er achter niet meer zichtbaar geweest.
      Dat is voor mij het grootste manco. Verder uiteraard prima oefenmateriaal.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Deze foto heb ik genomen voor een Flickr-groep die elke week een nieuw thema voorop stelt. Die week was het "Break the Rules"-week, waarbij je dus de basisregels breekt en dan weer rechttrekt door het gecreëerde effect. Ik had hem daar "Two Sides to every Story" genoemd. De boom deelt inderdaad het beeld in twee, maar staat in duidelijk contrast met de kleurrijke achtergrond.

Oorspronkelijk geplaatst door Tenzin Bekijk bericht
        Bij de eerste 2 stoort het mij dat de boom de foto in twee deelt. Op een of andere manier kijkt dat niet goed. Maar bij die 3e foto heb ik dat ineens niet meer en krijg ik heel sterk het gevoel in een scene uit de lord of the rings terechtgekomen te zijn waarbij ik elk moment Gandalf verwacht te zien verschijnen vanachter de boom. En als een foto dat kan doen voor mij, dan is ze dik geslaagd
        Ik ben zelf ook nog al een LotR-fan. Super-opmerking! Mercikes!

@Plaatwerker: ook dank voor de opmerkingen uiteraard
        “He who criticizes sharply, may be called impertinent,
        but he who criticizes constructively, may be called an inspiration.”

flickr @ doryblue / Tumblr / Nikon D3000

Comment

Working...
        X