Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hdr

kan je met ''elements'' ook een foto's in HDR omzetten? of gaat dat alleen met photoshop? Ik heb elements 8.
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Re: Hdr

als je een laag-masker kan faken in elements (filmpje)
    dan kan je een HDR maken door lagen blenden zoals Dama tutorial-hdr

Comment

Dat is een heel goede tip van ddavid.
      HDR zoals in PS zit niet in Elements.
      Als je eens wilt experimenteren kan je gratis Picturenaut downloaden:
      http://www.hdrlabs.com/picturenaut/
      De meest gebruikte HDR software is Photomatix, maar die is niet gratis.
      http://www.hdrsoft.com/
      Je kan het wel gratis proberen, maar er zal ergens een tekst over je resultaat staan.
      Luc

Comment

IK wil nu niet noodzakelijk de mensen tegenspreken maar is de "Photomerge - belichting " van PSE 8 geen HDR ????
        Men kan er erg gemakkelijk drie identieke ( juiste, over- en onderbelichte ) foto's over elkaar laten vloeien om een aangename belichting van de details te bekomen.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          IK wil nu niet noodzakelijk de mensen tegenspreken maar is de "Photomerge - belichting " van PSE 8 geen HDR ????
          Men kan er erg gemakkelijk drie identieke ( juiste, over- en onderbelichte ) foto's over elkaar laten vloeien om een aangename belichting van de details te bekomen.
          ik deNk dat dit het antwoord op mijn vraag is,ik ga morgen eens proberen. danku!!
          op school hadden we het met fotoshop cs5 gedaan , maar dat prog heb ik niet;
          iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Working...
          X