Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSE 7 kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PSE 7 kaart

Hallo,

Ben in het bezit van Photoshop Elements 7, en aan het proberen om hier en daar wat onder de knie te krijgen...
    Momenteel onderneem ik een poging om een panoramakaart te ontwerpen van 9x21 cm.
    Als ik mijn ontwerp in PSE doorstuur naar online centrales, dan wordt dit natuurlijk niet in de juiste verhouding weergegeven, en valt er een deel van mijn foto weg...
    Waar moet ik in PSE aanpassingen maken, en hoe...?

Bedankt voor een beginnend PSE'er uit de nood te willen helpen....

Grtz,
    Prinske.

Re: PSE 7 kaart

Ik zou hem 10x23,3333 maken, dan kunnen de meeste machines hem zo afdrukken op de rol voor 10cm breed. Bij mijn afdrukker hier kan ik elke lengte maat(tot lengte rol) gewoon bestellen in de rolbreedtes 10 en 20 cm. Ik betaal dan het aantal normale foto's wat er inzit.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: PSE 7 kaart

Een en ander hangt echt wel af van de normen die de afdrukcentrale in kwestie stelt. Als die niet overeenkomen met de afmetingen van jouw foto, is één manier er in Photoshop (of in een ander programma, zo je niet met PS werkt) de nodige witte kaders toe te voegen. Het staat jou dan vrij die achter af te snijden of te laten.
      Ik had onlangs iets dergelijks voor met een vierkante foto. Omdat de afdrukcentrale waar wij meestal laten afdrukken dit niet in hun lijst van opties had staan, heb ik die foto klassiek afgewerkt op 2:3 formaat, met toevoeging van de nodige witte kaders.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
      X