Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

visitekaartje - update 2 : en we blijven bezig...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

...Het heet "Kwaliteit in druk", Roger C.Parker, uitgegeven bij Academic Service....
    Academic Service, waar ken ik die uitgever van ? Ah ja, ook van dit boek, want toevallig is dat vertaald door Jacki, dus het staat hier in zowel engelse als NL-versie in de kast. Het boek is zoals tom314 al aangeeft best geschikt. De voorbeelden zijn wel wat amerikaans naar mijn smaak (enkel de tekst is vertaald, de voorbeelden zijn niet aangepast) maar geven een goed idee over plaatsing van elementen, tekst/font-gebruik etc

@dama: de tweede versie vind ik persoonlijk beter, hoewel ik nog een beetje moeite heb met de plaatsing van het blok (met logo). De achtergrond en opzet van de eerste versie vond ik ook niet verkeerd trouwens, maar het gebruikte lettertype is daar toch niet geschikt (en te standaard). In je tweede versie zijn het ook nog bekende types, en hoewel beter dan Comic, zou ik liefst nog zoeken naar bv Arial-lookalikes dan Arial zelf

Comment

thx Erik.

en Dama, mooie edit !!
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by tom314
        het boek is op "gewoon" papier, geen glanstoestanden, en volledig in zwartwit, 280 pagina's.

Kwaliteit in Druk - Creatief Ontwerpen
        "Als u slechts één boek over Desktop Publishing wilt kopen, koop dan dit boek." -New York Times
        Deze ontwerpgids is een methodisch, geïllustreerd handboek met ontwerpmogelijkheden. U leert hoe u de basiselementen van ontwerp - typografie, basisaccenten, illustraties, foto's en kleur - gebruikt om de gewenste speciale effecten te maken, zoals nieuwsbrieven, advertenties, brochures, menukaarten, briefhoofden, visitekaartjes, cv's of formulieren.

http://www.comcol.nl/bestel/bxid0_a.htb
        (het tweede in de lijst)

Het kost toch wel meer als ik in gedachten had.
        Hier kost het blijkbaar wel 32euro (edit: op enkele andere sites die ik snel checkte ook)
        Bedankt Tom. Ga eens zien morgen of ze in de plaatselijke boekhandel die voor mij kunnen bestellen.

Comment

Bedankt nog Erik en Tom.

Heb het nog wat ge-tuned...
          Denk dat het dat dan wel zal worden, tenzij er nog grove fouten tegen de opmaak-regels in zitten.
          Nu moet het nog afgedrukt worden.
          Is het een idee om ze op mat fotopapier af te drukken bij een printservice ? Of beter via een copy-center ? Bemerk wel dat de foto bruin getint is.

www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by FireFox
            Lettertype mag wel wat serieuzer, niet? Klein detail : bij je tel.nr. zet je de cijfers in groepjes van 2 (xx xx xx) en bij je gsm-nr. in groepjes van 3 (xxx xxx). Dat oogt een beetje slordig.
            Maar is eigenlijk wel de geldende regel, zoals het normaal gezien zou moeten dus ...

Even iets i.v.m. lettertypes: een lettertype wekt altijd een bepaald indruk op over de gebruiker. De drie meest gebruikte lettertypes in Word zijn momenteel Comic Sans, Arial en Times New Roman. Hier zijn de indrukken die elk lettertype oproept:
            - Comic Sans: geeft een onzekere indruk. De naam zegt het eigenlijk zelf al: Comic. Wordt meestal gebruikt door mensen met wat minder zelfvertrouwen.
            - Arial: geeft een dynamische, gerichte indruk. Wordt meestal gebruikt door mensen die weten wat ze willen en daar ook naartoe werken.
            - Times New Roman: geeft een stabiele zij het niet echt flexibele, eerder conservatieve indruk. Wordt meestal gebruikt door mensen die vasthouden aan zekere waarden en tradities.

Comment

Dama, vond het vorige beter. Maar het laatste is zeker niet slecht, misschien enkel het logo wat te groot.

MrY, met alle respect voor je analyse, maar ik denk dat dit gewoon veelgebruikte lettertypes zijn uit "onwetendheid".

Of let bv. eens op het vaak gebruikte AvantGarde. Is een vrij lelijk lettertype, maar is wel het eerste in de lijst bij CorelDraw.
              Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker..
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Tom, wat vond je aan het vorige beter ?
                De z/w foto ipv sepia ? De scherpe rand van de foto ipv gekarteld ?
                Ik heb de lege ruimte van het vorige ontwerp opgevuld met dat grotere logo. Dit kan ik wel wat verkleinen.

Originally posted by tom314
                Dama, vond het vorige beter. Maar het laatste is zeker niet slecht, misschien enkel het logo wat te groot.

MrY, met alle respect voor je analyse, maar ik denk dat dit gewoon veelgebruikte lettertypes zijn uit "onwetendheid".

Of let bv. eens op het vaak gebruikte AvantGarde. Is een vrij lelijk lettertype, maar is wel het eerste in de lijst bij CorelDraw.
                Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker..
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by tom314MrY, met alle respect voor je analyse, maar ik denk dat dit gewoon veelgebruikte lettertypes zijn uit "onwetendheid".
                  Nope, toch niet. Zijn serieuze studies rond gedaan. 'Mijn' analyse komt trouwens uit Job@t.

En AvantGarde kan jij mss een lelijk lettertype vinden, maar ik kan me gerust voorstellen dat andere mensen dit een heel mooi en stijlvol lettertype vinden.

@Dama: je laatste versie vind ik echt wel super. Het straalt serieus wat professionalisme uit. Het enige dat ik nog zou veranderen is de randen van de foto, die zou ik nl. gewoon recht laten.

Comment

Bedankt iedereen voor het helpen realiseren van mijn visitekaartje.

Dit is de definitieve versie geworden (heb ook nog een licht structuur op de achtergrond aangebracht).

@Dama: je laatste versie vind ik echt wel super. Het straalt serieus wat professionalisme uit. Het enige dat ik nog zou veranderen is de randen van de foto, die zou ik nl. gewoon recht laten.

Ik heb de randen van de foto terug recht gemaakt.

www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Hallo Danny, prima zo volgens mij. En nu naar de drukker.

Groetjes, JantjeB,
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

ik durf het je bijna niet te zeggen Dama, maar zou je het logo niet nog iets verkleinen en rechts boven plaatsen zodat de ruimte evenwichtig verdeeld wordt? Just my 2 cents hoor!
                        Toch had je eerste idee ook wat: de foto die je als achtergrond gebruikte is héél sprekend en trekt direct de aandacht. Het was eens wat nieuws qua vormgeving (niet de typografie, die is in de definitieve versie prima geworden!). Ik zou toch ook nog ff op dat spoor verder werken...
                        hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                        member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                        visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Comment

waar je mee begon en waar je me gaat eindigen is een wereld van verschil

blijft niet mijn smaak , maar vind de uitwerking wel mooi
                          Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
                          Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

Originally posted by MrY
                            Originally posted by FireFox
                            Lettertype mag wel wat serieuzer, niet? Klein detail : bij je tel.nr. zet je de cijfers in groepjes van 2 (xx xx xx) en bij je gsm-nr. in groepjes van 3 (xxx xxx). Dat oogt een beetje slordig.
                            Maar is eigenlijk wel de geldende regel, zoals het normaal gezien zou moeten dus ...

Even iets i.v.m. lettertypes: een lettertype wekt altijd een bepaald indruk op over de gebruiker. De drie meest gebruikte lettertypes in Word zijn momenteel Comic Sans, Arial en Times New Roman. Hier zijn de indrukken die elk lettertype oproept:
                            - Comic Sans: geeft een onzekere indruk. De naam zegt het eigenlijk zelf al: Comic. Wordt meestal gebruikt door mensen met wat minder zelfvertrouwen.
                            - Arial: geeft een dynamische, gerichte indruk. Wordt meestal gebruikt door mensen die weten wat ze willen en daar ook naartoe werken.
                            - Times New Roman: geeft een stabiele zij het niet echt flexibele, eerder conservatieve indruk. Wordt meestal gebruikt door mensen die vasthouden aan zekere waarden en tradities.
                            Arial is de Helvetica van Microsoft. Met andere woorden Microsoft heeft de Helvetica gejat en Arial genoemd en dan maar klagen dat we al die programma's illegaal gebruiken.
                            Helvetica is zeker geen onaardig font, maar zovaak gebruikt dat hij door grafici vaak Hellvetica wordt genoemd.

Comment

Gerda, gij doet mij nogal wat aan, zunne !
                              Heb nog wat verder gebreid op het eerste idee.

Zijn er nog aanhangers van die eerste versie ?

Ook het logo iets verkleind en verplaatst op de tweede versie.

Zal nog een voting moeten organiseren...

Vind ze zelf allebei iets hebben...
                              Wie helpt me kiezen ?
                              Originally posted by gerda
                              ik durf het je bijna niet te zeggen Dama, maar zou je het logo niet nog iets verkleinen en rechts boven plaatsen zodat de ruimte evenwichtig verdeeld wordt? Just my 2 cents hoor!
                              Toch had je eerste idee ook wat: de foto die je als achtergrond gebruikte is héél sprekend en trekt direct de aandacht. Het was eens wat nieuws qua vormgeving (niet de typografie, die is in de definitieve versie prima geworden!). Ik zou toch ook nog ff op dat spoor verder werken...
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

Comment

Danny, ik blijf bij de tweede versie.

Groetjes, JantjeB.
                                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                                X