Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Nee, gebruik ten eerste al eens een ander lettertype dan die Comic Sans, naast die Avantgarde nog een zo mogelijker meergebruikt en mottiger lettertype.
Arial is nog niet zo slecht hoor, zeker gedrukt.
Ik zou de plaatsing van de tekst houden maar verkleinen, zo dat je rechtse kant tegen het wiel komt en de bovenkant net onder de plankenmuur.
Achtergrond wit, en de achtergrondprent in een niet al te grote kader rechtsboven (kleiner als de tekstblok alleszins) en dan mag je hem ook volle bak opaciteit geven, niet zo half transparant nu (al is dat nu uiteraard gedaan omwille van de leesbaarheid, dat begrijp ik)
Zet daar nog een licht (1-2 pixels) zwart lijntje rond en zal al een pak mooier zijn.
heel mooie free fonts vindt je hier: http://www.pcfonts.com/
voor de rest: akkoord met Tom, zou er nog een beetje verder op zoeken, ik ben zeker dat er een héél mooi ontwerp van jou uit de bus komt!
Van mij mag de achtergrond eventueel blijven hoewel ik Toms redenering ook kan volgen, misschien kan je de foto in Toms werkwijze 90° roteren. Wat je wel moet doen is de scherpe kantjes van de tekst halen. Anti-alias, heet dat dacht ik. En inderdaad een ander font.
Persoonlijk vind ik het een rommelige compositie met een onaantrekkelijk lettertype.
Ik hou van stakke letters en rustige achtergronden of een selectie van gemaakte beelden op je kaartjes.
Dat heb ik gebruikt in mijn kaartjes.
Just my 2 cents
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Danny, de afbeelding die je hier post, is veel te groot. Niet alleen volgens de forumregels, maar vooral omdat je het moet voorstellen als een klein kaartje.
Als je de grootte terugbrengt naar zowat 350 pixels, zal je beter een indruk krijgen over het kaartje en wat er goed of fout aan is.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Lettertype mag wel wat serieuzer, niet? Klein detail : bij je tel.nr. zet je de cijfers in groepjes van 2 (xx xx xx) en bij je gsm-nr. in groepjes van 3 (xxx xxx). Dat oogt een beetje slordig.
Originally posted by Digipics357
Persoonlijk vind ik het een rommelige compositie met een onaantrekkelijk lettertype.
Ik hou van stakke letters en rustige achtergronden of een selectie van gemaakte beelden op je kaartjes.
Dat heb ik gebruikt in mijn kaartjes.
Just my 2 cents
Jeff, met alle respect, maar jouw visitekaartje oogt imho ook nogal druk hoor. Minder modellen maakt een veel krachtiger kaartje imho.
To all> er is een goedkoop, makkelijk en degelijk boek beschikbaar voor deze zaken. Het is geen top, maar het is wel heel helder uitgelegd, gaat niet in op technische zaken (er staat dus geen letter in over Photoshop, Quark, of andere pagina-opmaak-toestanden), maar gaat wel over gebruik van lettertypes, formattering ervan (spatiëring, cursief, vet, e.d.), plaatsing van lettertypes, tussenruimte, witruimte, aandachtspunten creëren en meer praktisch het ontwerpen van visitekaartjes, mailings, briefhoofden.
Met dit boek wordt je geen professional, maar zie je wel GOED/FOUT-voorbeelden en leer je al ziende/doende de basisregels.
Het heet "Kwaliteit in druk", Roger C.Parker, uitgegeven bij Academic Service, verkrijgbaar bij Standaard Uitgeverij, ISBN 90-395-1369-4
Weet je de prijs ongeveer ook van dat "goedkoop" boek Tom ? Want als dat een ingebonden serieus boek is met knappe foto's kan dat wel goedkoop zijn, maar toch veel kosten, zoals meestal dergelijke boeken. Voor ik daarachter ga informeren zou ik dit willen weten. Dat boek interesseert me wel.
Dank bij voorbaat.
het boek is op "gewoon" papier, geen glanstoestanden, en volledig in zwartwit, 280 pagina's.
Kwaliteit in Druk - Creatief Ontwerpen
"Als u slechts één boek over Desktop Publishing wilt kopen, koop dan dit boek." -New York Times
Deze ontwerpgids is een methodisch, geïllustreerd handboek met ontwerpmogelijkheden. U leert hoe u de basiselementen van ontwerp - typografie, basisaccenten, illustraties, foto's en kleur - gebruikt om de gewenste speciale effecten te maken, zoals nieuwsbrieven, advertenties, brochures, menukaarten, briefhoofden, visitekaartjes, cv's of formulieren.
http://www.comcol.nl/bestel/bxid0_a.htb
(het tweede in de lijst)
Het kost toch wel meer als ik in gedachten had.
Hier kost het blijkbaar wel 32euro (edit: op enkele andere sites die ik snel checkte ook)
Originally posted by Hombre
Danny, de afbeelding die je hier post, is veel te groot. Niet alleen volgens de forumregels, maar vooral omdat je het moet voorstellen als een klein kaartje.
Hoi Danny,
Hombre geeft het al aan; de afbeelding is te groot volgens de forumregels. Wilt je zo vriendelijk zijn dit even aan te passen.
Originally posted by Hombre
Hoi Danny,
Hombre geeft het al aan; de afbeelding is te groot volgens de forumregels. Wilt je zo vriendelijk zijn dit even aan te passen.
Comment