Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd.

Beste allemaal,

Heb onlangs van een goede kennis een ingescand, kleine foto mogen ontvangen die dateert van -ik geloof- zo ergens rond 1945; met de vraag of ik deze kon vergroten en verscherpen.. Dit is mij niet gelukt, vele pogingen gedaan, dus heb besloten de link naar de foto hier te plaatsen in de hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. Kunt begrijpen dat deze foto een grote emotionele waarde heeft..

Alvast bedankt voor het lezen/reageren.

Groetjes.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Re: Hulp gevraagd.

is die foto in het echt ook maar 4 op 7,5 cm?
    ingescand op lage resolutie, foto is maar 16,55 kB.
    Kan je het origineel niet even vragen om op hogere resolutie in te scannen?
    Last edited by neleke; 22 november 2010, 16:50.
    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

De resolutie is veel te klein. Je foto is ca. 150 bij 240 pixels. Dit is een grote voor een avatar bij wijze van spreken. Je moet hem opnieuw inscannen en dan een hogere dpi gebruiken. De resolutie kan je zien met rechter muisknop en dan eigenschappen.
      Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
        De resolutie is veel te klein. Je foto is ca. 150 bij 240 pixels. Dit is een grote voor een avatar bij wijze van spreken. Je moet hem opnieuw inscannen en dan een hogere dpi gebruiken. De resolutie kan je zien met rechter muisknop en dan eigenschappen.
        wat ik dus al zei
        Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Ik geloof dat dit de originele grootte is, groter heb ik hem ook niet op mijn pc staan.
          Ik zal even navraag doen.

Comment

Dit is inderdaad de originele grootte, ik heb hem zelf niet in kunnen scannen vanwege het ontbreken van een... scanner. Dit is tevens ook het enige voorwerp wat hij heeft ter herinnering. Bestaat er een mogelijkheid om deze tot een redelijk formaat te vergroten met enigzins behoud van detail en kwaliteit?

Comment

Dan ga je dit zowiezo op de hoogst mogelijke resolutie moeten scannen.
              En in welk formaat moet het uiteindelijk komen?
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

dit is het beste dat ik hem krijg, maar wat er niet inzit kan ik er ook niet uithalen...
                maw, als de resolutie te laag is kan je die niet ongestraft verhogen...
                je houdt een foto over van lage kwaliteit, maar misschien voldoet hij wel voor je kennis?

oei, ik zie dat BDsizer mijn watermerkje er heeft opgezet, als hij van voldoende kwaliteit is, laat me maar iets weten, dan vink ik het uit en sla ik hem nogmaals op of eventueel stuur ik hem nog iets groter door (per mail ofzo)
                Last edited by neleke; 22 november 2010, 19:18. Reden: opmerking watermerk

Comment

Dit kan ik er van maken.

Comment

Hartelijk bedankt allemaal,

Ik zal hem binnenkort om de foto vragen en deze proberen op een hogere resolutie in te scannen. Tot dusver hartstikke bedankt voor de vergroting, ik zal hem opslaan.

Comment

Working...
                    X