Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuwbal probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sneeuwbal probleem

Bedankt hoor Minho voor het kompliment

Comment

Mooi gedaan

Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

hallo,

Heb de sneeuwbal ook geprobeerd maar bij .9 geraak ik niet verder. ben nog een beginneling .Heb photoschop CS .Weet niemand een nederlandse tutorial om een snowglobe te maken?
        zal nog blijven oefenen.

groetjes kristel

Comment

ik ben ook geinteresseerd in de nederlandse uitleg maar dan wel voor ps 7 .
          jullie zouden me er een groot plezier mee doen .want ik heb al uren geprobeert maar krijg nooit het juiste resultaat ,alvast bedankt!!

Comment

hallo krissie, ik ben bezig met de tutorial te vertalen ... komt er zo snel mogelijk aan

groetjes, Nina
            trotse eigenaar van een fuji S602Z
            Member of the Han Fan Clan
            http://ninasgallery.fotopic.net
            http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

hartelijk bedankt !ik dacht wel dat ik op reactie van u kon rekenen!

Comment

oke, hier komt hij dan ... is wel een hele boterham geworden hoor ... maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijker wordt ik heb geprobeerd om dezelfde volgorde uit de engelstalige tutorial aan te houden zo kan je van de voorbeelden daar gebruik maken
                hier is de link nog een keertje:
                http://www.escrappers.com/snowglobe.html

1- open een nieuw transparant bestand met gewenste grootte (vb. 800x800 pix, resolutie 150 ppi)
                selecteer hierin een cirkel (ovaal selectiegereedschap met shift ingedrukt) en vul deze selectie met zwart

2- plak hierin je foto

3- maak een nieuwe laag aan , selecteer hierin een kleinere cirkel en vul met wit

4- hou de ctrl-toets ingedrukt en klik op deze laag in het lagenpallet

5- hou ALT ingedrukt en schuif de selectie een stukje naar beneden met neerwaartse pijltjestoets

6- zet de doezelaar aan (ctrl-alt-D) ongeveer 20 pix en klik delete

7- dupliceer orinele achtergrondlaag

8- hou ctrl ingedrukt en klik op deze laag in het lagenmenu

9- in de menubalk bovenaan klik je op : selecteren-bewerken-slinken
                kies ongeveer 20 pix (bij een afbeelding van 800x800 pix)

10- doezel je selectie (ctrl-alt-D) 10 pix en klik delete
                klik nu het oogje bij de originele achtergrondlaag weg

11- maak een nieuwe laag en selecteer hierin een kleinere achtergrondcirkel, vul deze met kleur naar keuze
                zet deze laag naar de achtergrond via : laag-ordenen-naar achtergrond

12- met deze laag aangeklikt ga je naar filter-vervagen-gaussiaans vervagen
                dit geeft een zachte rand

13- dupliceer de originele achtergrondlaag nogmaals selecteer enkel de cirkel door met het toverstafje in het transparante gedeelte te klikken en dan via menu- selecteren-selectie omkeren

14- bewerken-vullen-50% grijs

15- filter-rendering-zon ( kies hier de gewenste lensflaire)

16- filter-vervorm-bol: 100%

17- in het lagenpallet kies overvloeimodus: bedekken
                klik nu het oogje bij originele achtergrondlaag terug uit

18- voeg een achtergrond toe of copieer het geheel naar een nieuwe achtergrond

19- eventueel dekking van lagen aanpassen

20- als afwerking kan je met een sneeuwvlokjes penseel hier en daar vallende vlokjes aanbrengen

succes en groetjes, Nina
                Last edited by Nina; 14 december 2004, 16:32.
                trotse eigenaar van een fuji S602Z
                Member of the Han Fan Clan
                http://ninasgallery.fotopic.net
                http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

bedankt Nina ga dat zeker eens proberen zie ter gewoon heel leuk uit .
                  Groetjes
                  http://www.vehe.be

Comment

Bedankt voor vertaling.
                    Mvg,Macroshopper.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Bedankt Nina,

Ik was ook al rdelijk ver geraakt,maar nu wordt alles duidelijk.
                      EFL

Comment

Is mij toch een beetje te moeilijk .
                        Groetjes

Comment

Nina;
                          dat is hem dan
                          toen ik wereldbol zei , bedoelde ik eigenlijk dit ook
                          Hartelijk dank voor de uitleg

Comment

Ik krijg bij puntje 6 die doeselaar niet aan gezet ?
                            kan er iemand helpen aub.

Oorspronkelijk geplaatst door Nina
                            oke, hier komt hij dan ... is wel een hele boterham geworden hoor ... maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijker wordt ik heb geprobeerd om dezelfde volgorde uit de engelstalige tutorial aan te houden zo kan je van de voorbeelden daar gebruik maken
                            hier is de link nog een keertje:
                            http://www.escrappers.com/snowglobe.html

1- open een nieuw transparant bestand met gewenste grootte (vb. 800x800 pix, resolutie 150 ppi)
                            selecteer hierin een cirkel (ovaal selectiegereedschap met shift ingedrukt) en vul deze selectie met zwart

2- plak hierin je foto

3- maak een nieuwe laag aan , selecteer hierin een kleinere cirkel en vul met wit

4- hou de ctrl-toets ingedrukt en klik op deze laag in het lagenpallet

5- hou ALT ingedrukt en schuif de selectie een stukje naar beneden met neerwaartse pijltjestoets

6- zet de doezelaar aan (ctrl-alt-D) ongeveer 20 pix en klik delete

7- dupliceer orinele achtergrondlaag

8- hou ctrl ingedrukt en klik op deze laag in het lagenmenu

9- in de menubalk bovenaan klik je op : selecteren-bewerken-slinken
                            kies ongeveer 20 pix (bij een afbeelding van 800x800 pix)

10- doezel je selectie (ctrl-alt-D) 10 pix en klik delete
                            klik nu het oogje bij de originele achtergrondlaag weg

11- maak een nieuwe laag en selecteer hierin een kleinere achtergrondcirkel
                            zet deze laag naar de achtergrond via : laag-ordenen-naar achtergrond

12- met deze laag aangeklikt ga je naar filter-vervagen-gaussiaans vervagen
                            dit geeft een zachte rand

13- dupliceer de originele achtergrondlaag nogmaals selecteer enkel de cirkel door met het toverstafje in het transparante gedeelte te klikken en dan via menu- selecteren-selectie omkeren

14- bewerken-vullen-50% grijs

15- filter-rendering-zon ( kies hier de gewenste lensflaire)

16- filter-vervorm-bol: 100%

17- in het lagenpallet kies overvloeimodus: bedekken
                            klik nu het oogje bij originele achtergrondlaag terug uit

18- voeg een achtergrond toe of copieer het geheel naar een nieuwe achtergrond

19- eventueel dekking van lagen aanpassen

20- als afwerking kan je met een sneeuwvlokjes penseel hier en daar vallende vlokjes aanbrengen

succes en groetjes, Nina
                            Groetjes

Comment

Bovenste werkbalk
                              Selecteren
                              Doezelaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paullamb
                                Bovenste werkbalk
                                Selecteren
                                Doezelaar
                                Das het probleem dat is niet beschikbaar.
                                Ik probeer stap voor stap alle suit een ook level 11 laag naar achtergrond is niet beschikbaar.

Ja ik ben ook maar een kluns in photoshop ,oefening brengt kuns tzegt men wel eens maar bij brengt dat zenuwen om uw kas op de fretten .
                                Last edited by Henri; 14 december 2004, 13:18.
                                Groetjes

Comment

Working...
                                X