Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heb de sneeuwbal ook geprobeerd maar bij .9 geraak ik niet verder. ben nog een beginneling .Heb photoschop CS .Weet niemand een nederlandse tutorial om een snowglobe te maken?
zal nog blijven oefenen.
ik ben ook geinteresseerd in de nederlandse uitleg maar dan wel voor ps 7 .
jullie zouden me er een groot plezier mee doen .want ik heb al uren geprobeert maar krijg nooit het juiste resultaat ,alvast bedankt!!
oke, hier komt hij dan ... is wel een hele boterham geworden hoor ... maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijker wordt ik heb geprobeerd om dezelfde volgorde uit de engelstalige tutorial aan te houden zo kan je van de voorbeelden daar gebruik maken
hier is de link nog een keertje: http://www.escrappers.com/snowglobe.html
1- open een nieuw transparant bestand met gewenste grootte (vb. 800x800 pix, resolutie 150 ppi)
selecteer hierin een cirkel (ovaal selectiegereedschap met shift ingedrukt) en vul deze selectie met zwart
2- plak hierin je foto
3- maak een nieuwe laag aan , selecteer hierin een kleinere cirkel en vul met wit
4- hou de ctrl-toets ingedrukt en klik op deze laag in het lagenpallet
5- hou ALT ingedrukt en schuif de selectie een stukje naar beneden met neerwaartse pijltjestoets
6- zet de doezelaar aan (ctrl-alt-D) ongeveer 20 pix en klik delete
7- dupliceer orinele achtergrondlaag
8- hou ctrl ingedrukt en klik op deze laag in het lagenmenu
9- in de menubalk bovenaan klik je op : selecteren-bewerken-slinken
kies ongeveer 20 pix (bij een afbeelding van 800x800 pix)
10- doezel je selectie (ctrl-alt-D) 10 pix en klik delete
klik nu het oogje bij de originele achtergrondlaag weg
11- maak een nieuwe laag en selecteer hierin een kleinere achtergrondcirkel, vul deze met kleur naar keuze
zet deze laag naar de achtergrond via : laag-ordenen-naar achtergrond
12- met deze laag aangeklikt ga je naar filter-vervagen-gaussiaans vervagen
dit geeft een zachte rand
13- dupliceer de originele achtergrondlaag nogmaals selecteer enkel de cirkel door met het toverstafje in het transparante gedeelte te klikken en dan via menu- selecteren-selectie omkeren
14- bewerken-vullen-50% grijs
15- filter-rendering-zon ( kies hier de gewenste lensflaire)
16- filter-vervorm-bol: 100%
17- in het lagenpallet kies overvloeimodus: bedekken
klik nu het oogje bij originele achtergrondlaag terug uit
18- voeg een achtergrond toe of copieer het geheel naar een nieuwe achtergrond
19- eventueel dekking van lagen aanpassen
20- als afwerking kan je met een sneeuwvlokjes penseel hier en daar vallende vlokjes aanbrengen
Ik krijg bij puntje 6 die doeselaar niet aan gezet ?
kan er iemand helpen aub.
Oorspronkelijk geplaatst door Nina
oke, hier komt hij dan ... is wel een hele boterham geworden hoor ... maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijker wordt ik heb geprobeerd om dezelfde volgorde uit de engelstalige tutorial aan te houden zo kan je van de voorbeelden daar gebruik maken
hier is de link nog een keertje: http://www.escrappers.com/snowglobe.html
1- open een nieuw transparant bestand met gewenste grootte (vb. 800x800 pix, resolutie 150 ppi)
selecteer hierin een cirkel (ovaal selectiegereedschap met shift ingedrukt) en vul deze selectie met zwart
2- plak hierin je foto
3- maak een nieuwe laag aan , selecteer hierin een kleinere cirkel en vul met wit
4- hou de ctrl-toets ingedrukt en klik op deze laag in het lagenpallet
5- hou ALT ingedrukt en schuif de selectie een stukje naar beneden met neerwaartse pijltjestoets
6- zet de doezelaar aan (ctrl-alt-D) ongeveer 20 pix en klik delete
7- dupliceer orinele achtergrondlaag
8- hou ctrl ingedrukt en klik op deze laag in het lagenmenu
9- in de menubalk bovenaan klik je op : selecteren-bewerken-slinken
kies ongeveer 20 pix (bij een afbeelding van 800x800 pix)
10- doezel je selectie (ctrl-alt-D) 10 pix en klik delete
klik nu het oogje bij de originele achtergrondlaag weg
11- maak een nieuwe laag en selecteer hierin een kleinere achtergrondcirkel
zet deze laag naar de achtergrond via : laag-ordenen-naar achtergrond
12- met deze laag aangeklikt ga je naar filter-vervagen-gaussiaans vervagen
dit geeft een zachte rand
13- dupliceer de originele achtergrondlaag nogmaals selecteer enkel de cirkel door met het toverstafje in het transparante gedeelte te klikken en dan via menu- selecteren-selectie omkeren
14- bewerken-vullen-50% grijs
15- filter-rendering-zon ( kies hier de gewenste lensflaire)
16- filter-vervorm-bol: 100%
17- in het lagenpallet kies overvloeimodus: bedekken
klik nu het oogje bij originele achtergrondlaag terug uit
18- voeg een achtergrond toe of copieer het geheel naar een nieuwe achtergrond
19- eventueel dekking van lagen aanpassen
20- als afwerking kan je met een sneeuwvlokjes penseel hier en daar vallende vlokjes aanbrengen
Comment