Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webgalley in Lightroom 3 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Webgalley in Lightroom 3 vraag

Voor m'n vernieuwde website maak ik de fotogalerijen met Lightroom 3.
    Nu weet ik alleen niet of het mogelijk is, en indien ja hoe, om een gemaakte webgalley later terug aan te passen.
    Momenteel maak ik steeds dezelfde terug opnieuw met de nieuwe foto's erbij, maar dit is toch net iets omslachtiger dan ik zou willen.

Re: Webgalley in Lightroom 3 vraag

Je maakt inderdaad telkens een nieuwe gallery aan. Je kan geen bestaande aanpassen in Lightroom... Maar mits gebruik van presets valt dat toch wel mee qua omslachtigheid denk ik. Ik doe het al enkele jaren zo. Een update van mijn website is een kwestie van minuutjes geworden.

Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Re: Webgalley in Lightroom 3 vraag

Het eenvoudigste is dat je de instellingen van je webgalerij (kleur, grootte thumbnails, kortom alles wat je in het rechterpaneel van de Web module instelt) samenvat in een preset (Voorinstelling).
      Voor de rest werk je met een Smart Collection ('Slimme Verzamelingen'): maak een smart Collection met als regel 'Sleutelwoord bevat:' 'Internet'. Telkens je een foto hebt die op het internet mag in je galerij, geef je die het sleutelwoord 'Internet'.
      Zo zal je automatisch een slimme verzameling hebben met alle foto's die online mogen.
      Dan is het gewoon kwestie van die te selecteren, in de Web Module op de preset te klikken en op 'Upload' te klikken en de boel wordt automatisch online gezet.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
      X