Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lightroom3

Oorspronkelijk geplaatst door Gert van de mila Bekijk bericht
    Piet,
    ik heb me net ingeschreven voor je cursus lightroom. Tipje - wat interessant kan zijn op de cursus:
    1/ een oplossing om een lightroom databank te delen. Ik zet nl de foto's in mijn lightroom album op folder, sommige foto's een beetje aanpassen (belichting, croppen, etc..). Als ze dan afgewerkt zijn, zet iemand anders ze in collecties, zet er metadata bij en publiceert ze op het net. Zijn aparte pc's.
    2/ Een oplossing om een verzameling van collecties te maken. Heb een oplossing gevonden, maar is nogal knip en plakwerk.
    Piet,
    bedankt alvast voor je reactie. Ik zal eens proberen met de netwerkschijf, maar ik had ergens gelezen dat dit niet kon - je data moest lokaal staan. Bijgevolg heb ik het zelfs niet geprobeerd.

Mbt 2, begrijp ik het niet juist, maar ik veronderstel dat mijn huidige oplossing dan toch beter geschikt is. Een template van het net geplukt waar je via hyperlinks in de metadata kan doorlinken naar de andere collecties.
    Indien interesse naar het resultaat: doopsuiker.mila.be en dan doorklikken naar de webgalerij
    (ps: niet ne nauw letten op de foto's - zijn niet allemaal even goed)
    Canon EOS 7D - ...

Comment

Gert,

ik denk dat we wat Collections betreft naast elkaar aan het praten waren: onder Collecties versta ik Collections of Verzamelingen uit LR's Library Module. Ik heb de indruk dat jij het over fotogalerijen op het web hebt?

Wat de netwerkschijf betreft: de catalogus (.lrcat bestand) mag NIET op een netwerk staan, de foto's wel... (al bevordert het de werking niet omdat netwerkschijven meestal trager zijn)...

Piet
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Zeker weten! En als je via Morethanwords zelf bestelt, krijg je (zolang de voorraad strekt?) er nog een bonus-schijfje bij met een paar zeer interessante uiteenzettingen.
        Bedankt voor de tip!
        Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
          Gert,

ik denk dat we wat Collections betreft naast elkaar aan het praten waren: onder Collecties versta ik Collections of Verzamelingen uit LR's Library Module. Ik heb de indruk dat jij het over fotogalerijen op het web hebt?

Wat de netwerkschijf betreft: de catalogus (.lrcat bestand) mag NIET op een netwerk staan, de foto's wel... (al bevordert het de werking niet omdat netwerkschijven meestal trager zijn)...

Piet
          thx Gert
          Canon EOS 7D - ...

Comment

vind ik leuk maar wel spijtig dat dit steeds met het boek is, ik kocht het namelijk voor ik van je workshop hoorde en met 2 boeken ben ik echt nieks, wie weet later als er een workshop is lagere prijs zonder boek?
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Working...
            X