Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lightroom3

een tijdje geleden kocht ik het boek "lightroom3 ontmaskerd" van piet van den eynde
    weet er iemand waar er een workshop hierover gegeven wordt (liefst in het antwerpse)?

Re: lightroom3

Van welke regio ben je?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

noord antwerpen, maar wil me gerust verplaatsen als er een cursus elders zou zijn

Comment

Google eens op lightroom workshop.
        Hier alvast eentje.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

dank je wel macroshopper! :-)

Comment

Piet van den Eynde zit hier ook op het forum als MoreThenWords

Als je echt een workshop van hem wilt kun je het hem beter vragen
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Of eens op z'n website checken:
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris2 Bekijk bericht
                een tijdje geleden kocht ik het boek "lightroom3 ontmaskerd" van piet van den eynde
                Is dat boek een aanrader?
                Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
                  Is dat boek een aanrader?
                  Zeker weten! En als je via Morethanwords zelf bestelt, krijg je (zolang de voorraad strekt?) er nog een bonus-schijfje bij met een paar zeer interessante uiteenzettingen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@ olcha: ja hoor, ik kan je dit boek ten stelligste aanraden !

@nick- : heb ik ook gedaan en me ineens ingeschreven op z'n introductiecursus (waarbij je z'n boek gratis ontvangt )

Comment

Hehe, bedankt voor de goeie kritieken :-)
                      Ik geef toevallig in samenwerking met het tijdschrift Shoot, geen onbekende op dit forum, een halfdaagse Lightroom cursus. Die gaat door in Gent (da's niet zo ver van Antwerpen) op zaterdag 4 december van 14 tot 18 u.
                      In de prijs van de workshop zit ook het boek inbegrepen. Als je het boek al hebt, dan heb je meteen een interessant nieuwjaarscadeau voor een van je fotografie-vrienden of collega's :-)
                      Je vindt hier meer info en de link naar waar je kan inschrijven.
                      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Waarom dit boek en niet bijvoorbeeld die van Scott Kelby?
                        Ik heb zijn LR2 boek maar voor LR3 twijfel ik of ik überhaupt wel nog een boek nodig heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                          Hehe, bedankt voor de goeie kritieken :-)
                          Ik geef toevallig in samenwerking met het tijdschrift Shoot, geen onbekende op dit forum, een halfdaagse Lightroom cursus. Die gaat door in Gent (da's niet zo ver van Antwerpen) op zaterdag 4 december van 14 tot 18 u.
                          In de prijs van de workshop zit ook het boek inbegrepen. Als je het boek al hebt, dan heb je meteen een interessant nieuwjaarscadeau voor een van je fotografie-vrienden of collega's :-)
                          Je vindt hier meer info en de link naar waar je kan inschrijven.
                          Piet,
                          ik heb me net ingeschreven voor je cursus lightroom. Tipje - wat interessant kan zijn op de cursus:
                          1/ een oplossing om een lightroom databank te delen. Ik zet nl de foto's in mijn lightroom album op folder, sommige foto's een beetje aanpassen (belichting, croppen, etc..). Als ze dan afgewerkt zijn, zet iemand anders ze in collecties, zet er metadata bij en publiceert ze op het net. Zijn aparte pc's.
                          2/ Een oplossing om een verzameling van collecties te maken. Heb een oplossing gevonden, maar is nogal knip en plakwerk.
                          Canon EOS 7D - ...

Comment

Hoi Gert,
                            thanks...
                            Dat zijn al pretty advanced vragen die je stelt :-)
                            Wat 1) betreft: er is hier eenvoudigweg geen elegante oplossing voor, zolang de Catalog niet op een netwerk drive kan staan. Er is een optie via write metadata to file en read metadata from file, maar die is nogal omslachtig en zet niet alles over.
                            Het simpelste is om je volledige Catalogus op een - zo snel mogelijke - externe HD te zetten (of bv. een externe FireWire SSD-schijf) en dan die schijf aan je collega te geven. Als het gaat over het toevoegen van foto's aan Collections is de schijf waar de eigenlijke foto's op staan zelfs niet nodig. Als je 1:1 previews aangemaakt heb kan je eventueel zelfs beelden naar het internet sturen op basis van de previews.
                            Wat 2) betreft: ik zou dat oplossen met een Smart Collection. Stel dat je drie verzamelingen hebt: 'Verzameling 1', 'Verzameling 2' en 'Verzameling 3'. Je zou dan en Smart Collection kunnen maken die voldoet aan Minstens 1 van de volgende regels:
                            'Verzameling' = Verzameling 1
                            'Verzameling' = Verzameling 2
                            'Verzameling' = Verzameling 3

Piet

Oorspronkelijk geplaatst door Gert van de mila Bekijk bericht
                            Piet,
                            ik heb me net ingeschreven voor je cursus lightroom. Tipje - wat interessant kan zijn op de cursus:
                            1/ een oplossing om een lightroom databank te delen. Ik zet nl de foto's in mijn lightroom album op folder, sommige foto's een beetje aanpassen (belichting, croppen, etc..). Als ze dan afgewerkt zijn, zet iemand anders ze in collecties, zet er metadata bij en publiceert ze op het net. Zijn aparte pc's.
                            2/ Een oplossing om een verzameling van collecties te maken. Heb een oplossing gevonden, maar is nogal knip en plakwerk.

Comment

Kleine update: de Shoot Session Lightroom van 4 december is volzet. Er is een extra sessie op 11 december. Meer info hier.

Comment

Working...
                              X