Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

quick-filmpjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• quick-filmpjes

Beste mensen,
    Ik hoop dat iemand een oudere senior(rin) kan verder helpen, ik werk met een canon G10 fotoapparaat, nu heb ik voor de 1ste maal quick-filmpjes opgenomen tussen mijn foto's, nu komt mijn probleem:
    Ik werk reeds jaren voor het bewerken en op dvd monteren van mijn foto's met het programma MAGIX foto's op cd en dvd 9 de luxe (vroeger met de vorige versies daarvan, 9 is de laatste versie) ik ben daar zeer tevreden en vertrouwd mee.
    Nu wil ik van mijn laatste reis de +/- 250 foto's monteren met enkele van die quick filmpjes daartussen (zo'n 10 tal) maar .... telkens slaat mijn laptop tilt als ik na een paar van die quick-filmpjes tussen mijn foto's wil voegen !!!??? nochtans kan het programma magix die filmpjes wel lezen dus ik kan ze afzonderlijk laten afspelen.
    er verschijn een venster met de volgende melding : verzoek om geheugentoewijzing mislukt, misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden!
    Nu heb ik van iemand vernomen dat ik die quickfilmpjes met de extensie MVI_MOV moet converteren naar ???? mijn foto's hebben als extensie JPG.
    Ik heb als eens gekeken op een conversieprogramma AVSVideoconverter maar daar zie ik niet goed hoe ik dat moet doen? want naar JPG staat daar niet bij.
    Kan niemand mij helpen? zoals je leest ik ben een echte computer leek.
    Bedankt op voorhand
    MVG MJeanne
    ter info: ik werk met een laptop Aspire 7740G intel Core i5 processor 430 M, ATI Mobility Radeon HD5470, Up to 2234 MB Hypermemory, 4 GB memory, 640 GB HDD, DVD super multi DI drive. Mijn overige foto's staan altijd op een externe 2de harde schijf.

Re: quick-filmpjes

hoi
    ik werk met dezelfde programma's, het probleem is dat de mov files zeer zwaar zijn
    ik heb dezelfde foutmelding gekregen op mijn pc todat ik met w7 64 bit ben beginnen werken
    je kan je filmpjes eerst omzetten, er bestaan daar goede converters voor, maar ikzelf heb daar geen ervaring mee
    wat ik doe is het volgende , ik laad de filmpjes eerst in op de harde schijf, via een videobewerkings programma van magix (maar het je kan ook een ander gebruiken) en dan bewerk ik ze, en dan exporteer ik ze als mpg2 hd

mijn ervaring is wel dat ik eerst alles apart bewerk : ik maak een diaschow van mijn foto's met muziek en alles erop en eraan, exporteer die dan als mpg2 hd, ik bewerk mijn filmpjes en exporteer ze als mpg2 hd , ik importeer dan alle bij elkaar horende mpg2 hd en pas dan maak ik er een dvd van...
    is veel werk, maar ik de kleuren zijn fantastisch

oh ja, als je mov files laad vanaf je harde schijf in je bewerkingsprogramma, dan niet allemaal in 1 keer, mov1 laden en bewerken, dan mov2 eraan toevogen en bewerken......., anders draait de hele boel toch nog in de soep
    groetjes aline
    groetjes aline

Comment

Hallo,
      hoewel ik ook geen expert ben toch een mogelijke tip. Iemand van onze club had hetzelfde probleem met proshow. In de handleiding van dat programma stond dat je quicktime player moest installeren op je pc. Dus niets converteren of zo. Bij hen was het probleem opgelost.
      Wie weet bij jou ook?
      Succes,
      Gosia

Comment

Beste Aline, als je met W7 windows 7 bedoelt moet ik je zeggen dat ik met windows 7 werk, maar die 64 bit datweet ik niet ??? (stom hé) het lijkt mij inderdaad omslachtig zoals jij dat doet, er moet daar toch een simpele oplossing voor zijn ?? van de helpdesq van magix krijg ik ook geen reaktie.
        Ik heb zoals GOSIA voorstelde Quick-time playeer geinstalleerd, eventjes leek het probleem opgelost maar het was heel raar, wanneer ik een 10tal quickfilmpjes na elkaar (zonder foto's) installeerde liep alles goed, DUS MET VOLLE MOED HERBEGONNEN MET HET mengen van foto's en filmpjes na korte tijd liep het weer in de "soep"
        Zal morgen weer eens herbeginnen, misschien is er ondertussen wel een "knappe bol" die wel de ideale oplossing weet!!!!!!!!
        MVG en bedankt voor jullie reaktie
        MJeanne

Comment

Ik denk dat je wellicht beter eerst uw filmkes wellicht MOV files converteert naar een meer bruikbare videotype voor editing (avi of andere waar uw programma wel mee kan werken). Ik heb zelf een canon 7D en heb moeten vaststellen dat mijn video-editor (premiere elements 8 van adobe nochthans) niet deftig zijn werk doet...

het gratis programma MPEG streamclip (reeds geciteerd op forum) vind ik voor de omzetting naar bruikbare videobestanden prima.
          http://www.squared5.com/
          EOS 7D - Canon EF-S 15-85mm IS USM - Canon EF 70-200mm F4 L USM - EF 50mm F1.8 - Kenko tussenringen

Comment

ik vrees dat mov files en foto files niet zo compatibel zijn om zo maar in 1 bestand te gieten
            ik gebruik magix 16 en converteer mijn mov files niet vooralleer ik ze bewerk
            ik film met 5dm2 en canon 7d
            zoals ik al aanghaald heb : na de bewerking exporteer ik ze als mpg2 hd bestanden
            het is omslachtig ja....
            maar heb steeds mooie resultaten zonder verlies van beeldkwaliteit
            groetjes aline

Comment

Beste Aline,
              Ik heb nu mijn quick filmpjes geconverteerd naar MPEG-1 en nu kan ik zonder problemen mijn quickfilmpjes tussen mijn foto's plaatsen, ik kon ook naar MPEG-2 maar dan kon magix dit blijkbaar niet lezen.
              NU weet ik niet of die filmpjes bij projectie op TV nog kwaliteit zullen hebben ???
              Ik kon ook converteren naar HD video 1080p of HD video 720 p, dat heb ik niet geprobeerd, maar weet iemand of dat beter zou zijn ???
              Ik ben dus nog niet verder geraakt met mijn project !!! dus ik weet niet of ik deftig mijn montage zal kunnen branden op magix ???
              MVG MJeanne

Comment

ik denk dat je eerst bij magix mpg 2 moet activeren
                in sommige versies is dat gratis en andere moet je ervoor betalen (een paar euros)
                hoe hoger de input, hoe beter, want met bewerken en opslaan verlies je altijd aan kwailteit
                dus als je kan kiezen, kies dan voor hd video1080p
                alles hangt ook af van je startopname
                als je daar al voor de laagste resolutie hebt gekozen, dan heb je al mindere kwaliteit
                mijn motto is, zo hoog mogelijke start resoluties zowel bij foto als bij film.....
                je verliest er een pak door bewerking
                veel succes nog en eventjes doorbijten je komt er wel
                groetjes aline

Comment

Beste Aline,
                  Bedankt voor je reaktie, ik heb weeral een (domme) vraag hoe moet je MPG-2 aktiveren bij Magix ???
                  Ik neem altijd mijn foto's in de grootste resolutie. En ik heb inderdaad nog veel werk met mijn bewerkingen van mijn foto's, tekst, muziek, overgangen enz... nog allemaal te doen, maar ik doe het ZEER graag, dus, nu het winter wordt zal dat er zeker van komen, trouwens er liggen nog enkele reportagen van de kinders en kleinkinders te wachten om gemonteerd te worden, want die "jonge gasten" hebben natuurlijk geen tijd daarvoor.
                  Bedankt voor je hulp
                  MVG MJeanne

Comment

hoi
                    door op "hulp" te klikken en daar de actualisatie en registratie aan te klikken
                    dit gebeurd bij de meest magix programma's,
                    heb het daarjuist nog eens gecontroleerd in foto op dvd 9
                    veel plezier nog met alles
                    groetjes aline

Comment

Working...
                    X