Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem

    Hallo, ik ben niet zo echt thuis in het bewerken van foto's maar wil toch eens iets leren.
    Het volgende probleem doet zich voor. Eerst even zeggen dat ik gebruik maak van Corel paint shop pro x2.
    Mijn dochtertje kreeg een A4 blad mee vanop school. Het is een wit blad waar de juf zelf een kader heeft opgetekend en waarop witte vakjes zijn aagebracht bedoeld om foto's in te plakken. In elk wit vakje staan bovenaan ook nog een regeltje tekst "Foto van mama" "foto van papa" enz...
    Nu wou ik het blad inscannen wat ik al heb gedaan. Mijn bedoeling is dan om de foto's die ik heb te plakken in de witte kadertjes zodat bij afdruk de "collage" volledig is en ik niet achteraf foto's hoef te knippen en te lijmen op het blad.
    Ik geraak echter geen stap vooruit. Ik kan wel een wit vak selecteren met de toverstaf maar daar stopt het dan ook. Is er iemand die me kan en wil helpen?
    Alvast dank (ook van mijn dochterje)
    Groetjes

  • #2
    Re: Probleem

    Hoewel ik Corel paint shop pro x2 niet ken veronderstel ik dat er niet zoveel verschil zal zijn met Photoshop om dit te doen. Je zal de foto's op een nieuwe laag moeten inbrengen, op maat van het kader en deze op hun plaats moeten 'schuiven'. Het kan dat je voor iedere foto een nieuwe laag moet gebruiken. Als op het einde alle foto's goed staan maak je van alle lagen en de achtergrond één geheel (flatten image).

    Hoop dat dit je verder helpt.
    Jean Pierre.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem

      Als Paint shop dezelfde commando's kent als Photoshop, dan kun je, met de selectie die je hebt, een "paste into" uitvoeren (je moet natuurlijk eerst een foto van papa of mama selecteren en kopiëren). Meteen in dezelfde laag; hoewel ik waarschijnlijk ook de methode zoals JPV hierboven beschrijft, zou gebruiken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment

      Working...
      X