Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitsnijden van portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitsnijden van portretten

    Binnenkort ga ik portretten van modellen maken waarbij het kapsel centraal moet staan.
    Dit in opdracht van een kapper die meedingt voor de hairdressers award.
    Nu moet ik wat speciale achtergronden hebben bv glitter en wat extravagante achtegronden die toch neutraal overkomen.
    Kent er iemand een goede methode om deze modellen via PS op een achtergrond te plaatsen.
    Ik heb dit al wat geprobeerd maar ik vind het niet echt geslaagd bv het model met als achtergrond de melkweg of zo iets.

    groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Uitsnijden van portretten

    Het beste van allemaal is voor de gepaste achtergrond zorgen, moet je maar éénmaal doen en je plaats je modellen ervoor en fotograferen maar ...

    Gouden stelregel "Why Fake it, when you can create it "

    MVG, jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Uitsnijden van portretten

      Yep ben ik inderdaad ook voorstander van de juiste achtergronden mee te nemen.
      Trouwens ik heb er een paar witte rol van 2m50 br op 11m l en nog een aantal stofkes.
      Maar ben bang dat ze hun effect gaan missen ik heb een vooral begrepen op zo van die heelhal foto's niet te druk maar meer fantasie.
      Maar ik kan moeilijk op verplaatsing verscheidene achtergronden meenemen.


      mvg
      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
      www.dewolfmarc.be

      Comment


      • #4
        Re: Uitsnijden van portretten

        Hallo,

        Misschien dat deze link (http://www.photoshop-tutorials.be/Photoshop-Tutorials) kan helpen. Hier staan enkele goeie tuts, ook voor de achtergronden.

        Groeten,

        Comment


        • #5
          Re: Uitsnijden van portretten

          Als je fotografeert op een knalwitte achtergrond dan kan je heel mooie selecties maken van je onderwerp en daarna op een andere zetten.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Uitsnijden van portretten

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Als je fotografeert op een knalwitte achtergrond dan kan je heel mooie selecties maken van je onderwerp en daarna op een andere zetten.
            Waarom knalwit? Kan je niet beter zoals in de video-industrie een kleur gebruiken die niet
            in je model voorkomt zoals een blue-key of green-key.
            Gewoon de kleur selecteren met je toverstaf en klaar.
            Wit kan overal in zitten, je gaat glans in het kapsel mee selecteren vrees ik.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Uitsnijden van portretten

              Waarom knalwit? Kan je niet beter zoals in de video-industrie een kleur gebruiken die niet
              in je model voorkomt zoals een blue-key of green-key.
              Gewoon de kleur selecteren met je toverstaf en klaar.
              Wit kan overal in zitten, je gaat glans in het kapsel mee selecteren vrees ik.
              Jawel hoor, ik heb geen ervaring met studio fotografie, dacht dat wit en zwart de gebruikelijke kleuren waren.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Uitsnijden van portretten

                glitterachtergrond? bestaan er nie van die anti-vliegen-achtige-glitterslierten?
                zo van't soort die in een deuropening geplaatst worden.

                geen idee of't kan dienen als't bestaat.

                normaal moet stof met glitterdingskes erop ook bestaat, die kleedjes zijn nie allenmaal "handmade" gelijk gucci en consoorten.

                met wa zoeken moet je zeker iets vinden dat kan dienen.
                eventueel wat DIY of grafitti achtergrond, nen goeien kan wel iets doen hoor

                hoop da dit helpt
                david
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Uitsnijden van portretten

                  Ben je al naar stoffen Mertens geweest aan de Mechelse. Daar zul je zeker vinden wat je zoekt, maar zul je jammer genoeg ook wel wat betalen.

                  21/11 is het stoffenspektakel in de brabanthallen. Ik heb er zo vorig jaar voor een appel en ei mijn zwart en witte achtergronddoeken gekocht. Ik denk er dit jaar terug naartoe te gaan.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitsnijden van portretten

                    Op de Zavel (markt) in Brussel kan je van die typische glitterstoffen kopen op rol.

                    Comment

                    Working...
                    X