Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valt hier nog iets mee te doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valt hier nog iets mee te doen?

    Hoi.

    Ik wou eens vragen of er nog meer uit te halen is in deze foto's...
    Bv... uitgebrande lucht veranderen of ... ?

    Alvast bedankt! Ik hoop hiermee weer wat bij te leren!





    Groetjes, Nicky

  • #2
    Re: Valt hier nog iets mee te doen?

    Mijn poging:




    nog niet volledig afgewerkt (witte vlekjes rond de bomen) maar lijkt me al iets beter dan een uitgebrande lucht.

    Er bestaan wellicht verschillende werkwijzen maar ik heb het zo gedaan:
    de witte lucht in het origineel selecteren met de toverstaf . Uit een bestaande foto heb ik de RGB waarde van een "correcte "lucht geselecteerd en die als voorgrondkleur vastgezet.
    Dan de selectie vullen met deze voorgrondkleur.
    Binnen de blauwe lucht heb ik dan nog wat wolkjes gemaakt om het iets realistischer te maken.
    www.petervdg.net/Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Valt hier nog iets mee te doen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht

      Ik wou eens vragen of er nog meer uit te halen is in deze foto's...
      ja hoor..alleen het zand en de bomen wegshoppen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Valt hier nog iets mee te doen?

        gelijk luna een luchtje inschoppen!!
        natuurlijk blijft he moeilijk in de bomen (toont haar voorbeeld), maar zou deze gewoon toesteken met groen, moet wel lukken (denk ik, ben nl. ook geen krak in)
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Valt hier nog iets mee te doen?

          Hier nog een poging.



          Ik vind trouwens die witte achtergrond ook gewoon goed.
          Last edited by alex606; 8 september 2010, 16:35.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Valt hier nog iets mee te doen?

            Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
            Mijn poging:




            nog niet volledig afgewerkt (witte vlekjes rond de bomen) maar lijkt me al iets beter dan een uitgebrande lucht.

            Er bestaan wellicht verschillende werkwijzen maar ik heb het zo gedaan:
            de witte lucht in het origineel selecteren met de toverstaf . Uit een bestaande foto heb ik de RGB waarde van een "correcte "lucht geselecteerd en die als voorgrondkleur vastgezet.
            Dan de selectie vullen met deze voorgrondkleur.
            Binnen de blauwe lucht heb ik dan nog wat wolkjes gemaakt om het iets realistischer te maken.
            WOW... netjes gedaan hoor! Dank je!
            Ook bedankt voor de uitleg erbij te zetten!
            Is echt stukken beter als de originele foto!

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Hier nog een poging.



            Ik vind trouwens die witte achtergrond ook gewoon goed.
            WOW... nogmaals knap! Echt mooi deze!!
            Hoe ben jij te werk gegaan?

            Bedankt iedereen voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Valt hier nog iets mee te doen?

              Hoe ben jij te werk gegaan?
              Het is een hele boterham. Maak een kopie van je laag. Plaats hiertussen een foto van een wolkenhemel (plaatsen als smart object). Maak de eerste laag (toplaag) actief. Ga naar layers style --> blending options. Onderaan zie je "blend if" staan. Kies 'gray' en sleep de bovenste regelaar naar links en je wolken komen tevoorschijn. Ga door tot je nog een beetje wit ziet rond de takken en bladeren. Druk dan alt en schuif de regelaar nog een beetje naar links tot al het wit verdwijnt. Nu heb je waarschijnlijk nog wat blauw vd lucht toegevoegd aan de foto. Voeg daarom een masker toe aan de wolkenlaag. En schilder met een zwart penseel over die gebieden. Om de lucht wat realistischer te maken dubbelklik je op de wolkenlaag (smart object). Dan voeg je een gradient 'foreground to tranparent', wit als voorgrondkleur en opacity op 30% of zo. Sleep dan van onder tot het midden ongeveer. Afsluiten en saven.
              De spaken vd wielen waren bij mij verdwenen, daarom het volgende. Met de lasso tool een losse selectie vd fietser. Kopiëren op een aparte laag. Met levels donkerder gemaakt. Magic wand tool het wit selectern, delete , masker opzetten en alles verwijderen behalve de spaken. Tenslotte de opacity verlaagd tot 40% ong.
              Shift-CTRL-ALT- E en je foto is klaar.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Het is een hele boterham. Maak een kopie van je laag. Plaats hiertussen een foto van een wolkenhemel (plaatsen als smart object). Maak de eerste laag (toplaag) actief. Ga naar layers style --> blending options. Onderaan zie je "blend if" staan. Kies 'gray' en sleep de bovenste regelaar naar links en je wolken komen tevoorschijn. Ga door tot je nog een beetje wit ziet rond de takken en bladeren. Druk dan alt en schuif de regelaar nog een beetje naar links tot al het wit verdwijnt. Nu heb je waarschijnlijk nog wat blauw vd lucht toegevoegd aan de foto. Voeg daarom een masker toe aan de wolkenlaag. En schilder met een zwart penseel over die gebieden. Om de lucht wat realistischer te maken dubbelklik je op de wolkenlaag (smart object). Dan voeg je een gradient 'foreground to tranparent', wit als voorgrondkleur en opacity op 30% of zo. Sleep dan van onder tot het midden ongeveer. Afsluiten en saven.
                De spaken vd wielen waren bij mij verdwenen, daarom het volgende. Met de lasso tool een losse selectie vd fietser. Kopiëren op een aparte laag. Met levels donkerder gemaakt. Magic wand tool het wit selectern, delete , masker opzetten en alles verwijderen behalve de spaken. Tenslotte de opacity verlaagd tot 40% ong.
                Shift-CTRL-ALT- E en je foto is klaar.
                Bedankt voor je uitleg!
                Héél leerrijk voor mij!

                Echt mooi gedaan!!

                Comment


                • #9
                  Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                  is dit niet wat erover qua Photoshop? afin, persoonlijk zou ik noooooit zo ver gaan...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    is dit niet wat erover qua Photoshop? afin, persoonlijk zou ik noooooit zo ver gaan...
                    Hangt er toch vanaf voor mij...
                    De originele foto met uitgebrande lucht vind ik toch geen voltreffer...
                    Ik zou dan ook gewoon alleen de lucht willen bewerken ; niks meer!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                      ik zal deze avond wss ook even kijken wat we kunnen doen met deze pic
                      tot later

                      Comment


                      • #12
                        Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dewulf Bekijk bericht
                        ik zal deze avond wss ook even kijken wat we kunnen doen met deze pic
                        tot later
                        Oké!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Valt hier nog iets mee te doen?



                          Zeker niet perfect in afwerking ( lage resolutie om bewerkingen op te starten ), maar zo heb je wel een idee en vind je het misschien wel tof
                          Perfecte afwerking duurt weliswaar veel langer ... Massaal veel lagen, om ieder deeltje perfect af te werken ...
                          Last edited by dewulf; 11 september 2010, 05:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                            Ik zie wel geen foto...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Valt hier nog iets mee te doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                              Ik zie wel geen foto...
                              en nu aub ?

                              Comment

                              Working...
                              X