Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video: Vraag over omzetting Bestaandformaat en kwaliteit.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video: Vraag over omzetting Bestaandformaat en kwaliteit.

    Ik weet dat dit een fotosite is maar als het toegelaten is wil ik een vraag stellen over video-bewerking als dat mag. Goed, hier gaat ie.

    Ik heb een JVC Everio GZ-MS95SE. Ondanks het wat goedkopere segment en het feit dat het een SD-camera is levert ie toch aardig goede beelden. Nu is het echter zo dat ik werk met Magix Video de luxe. De Everio schiet in de bestandformaten MOD. en MOI.

    Deze bestandsformaten worden door Magix niet opgepikt dus gebruik ik Any Video Converter voor omzetting naar Avi op MPEG2. Meestal levert dat best goede resultaten op.

    Nu ben ik onlangs een reportage geschoten van de Tielse Fruitcorso en dat was nog al een lange zit, vandaar dat ik hem dus op de op 1 na beste kwaliteit had gezet om langere opnametijd mogelijk te maken. Mij valt het nu wel op dat de kwaliteit van de omzetting het in geen velden of wegen haalt bij het origineel, als ik de camera rechtstreeks aansluit op de TV is dat verschil duidelijk te zien.

    Ondanks dat ik tijdens het converteren dezelfde video grootte (720x576) aanhouw en de hoogste Bitrate (12000)

    Ligt dat dan aan de software die ik gebruik of aan iets anders?
    Het valt me trouwens ook op dat het afspelen van de opnames op een LCD-scherm 16:9 over het algemeen duidelijker en kwalitatiever oogt dan op een Plasma. hoe komt dat?
    Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.
Working...
X