Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuk uit 4MP foto op 10x15 afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stuk uit 4MP foto op 10x15 afdrukken

Hi,

Ik weet hoe ik een foto moet resizen om hem te laten afdrukken op 10x15.
    Nu had ik graag geweten hoe ik best te werk ga als ik slechts een gedeelte van een 4 of 5 megapixel foto op 10x15 wil afdrukken zonder kwaliteitsverlies. Het stuk dat ik wil afdrukken croppen en dan resizen naar 10x15? Is het zo simpel?
    Alvast bedankt voor de hulp,

in Photoshop selecteer je de selectietool (dat stippellijnvierkantje linksboven in de toolbox)

in het midden bocen je venster verander je de style van de selectie van "normal" naar fixed aspect ratio en je zet de waarden 3 en 2 (of 2 en 3) in functie of je een platte of rechte selectie wilt maken.

je selectie zal nu de verhouding vna een 10-15 foto hebben. nadien herschaal je je selectie naar 300 dpi ware groote op 10 x 15 cm en een weinig verscherpen na deze handeling en je foto ik klaar om te versturen naar een labo. Indien je nog andere bewerkingen wilt doen, doe dit dan voor het herschalen

edit:

Comment

visio :
      is het eigenlijk een probleem als je de foto bvb op 30*20 aan 150 dpi laat staan. Geeft dit het zelfde resultaat als 15*10 en 300 dpi ? Of toch beter volledige herschalen ?
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Originally posted by Perrush
        30*20 aan 150 dpi ... Geeft dit het zelfde resultaat als 15*10 en 300 dpi ?
        als het aantal pixels onveranderd blijft, hoef je verder niets te doen, ook niet verscherpen. wil je als purist enkel de dpi aanpassen zonder aan de pixels te komen, vink dan het vakje "resample" uit.

Comment

Working...
        X