Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboek - drukwerk - Mac-gebruikers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoboek - drukwerk - Mac-gebruikers

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Dat had ik met een fotoboek via iPhoto en Apple ook. Ik heb dat opgelost door in Photoshop een compositie naar wens te maken, en dat als JPG in het fotoboekontwerp in te brengen.
    Hoe doe je dit dan? Een witte pagina aanmaken in PS op de grootte van de pagina's van het boek, foto's op de correct plaats zetten - desnoods wat tekst er bij - opslaan als JPG en dan die JPG "plakken" in het ambum?

Simple comme bonjour.. Of zie ik iets over het hoofd?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Ik gebruik mypublisher.com ietsje duurder maar ben zeer tevreden over de kwaliteit. En ze doen zoveel promoties dat je zelden de volle prijs betaalt. Ik gebruik ook een mac.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Kijk eens bij Tic-Tac foto

Link

Ben daar heel tevreden over de kwaliteit en de afwerking

Tech8
        www.hellinckx-foto.be
        Facebook

Comment

Wat ik hier niet lees is het substantiele verschil tussen fotoboeken afgedrukt op fotopapier en de overige boeken.

Enorm kwaliteitsverschil tussen beiden en ook het prijsverschil is niet min.

Persoonlijk wou ik nog even toevoegen dat de kwaliteit van afdruk via apple/iphoto bedenkelijk te noemen is, je betaalt 2 keer zoveel als een boekje bij Hema, foto.com en dergelijke en de kwaliteit is hetzelfde..

Comment

Van foto.com was ik absoluut niet tevreden, slechte kwaliteit van de afdrukken en ook fletse kleuren. De afdrukken hadden ook zeer veel strepen door de afbeeldingen, alsof ze met een goedkoop thuisprintertje dat aan vervanging toe is, afgedrukt waren.

Begin deze week een album besteld via iPhoto, dus de kwaliteit van deze album kan ik pas beoordelen als het boek toegekomen is. Het was in ieder geval heel eenvoudig om op deze manier een album te maken en te bestellen, maar inderdaad wat duurder dan sommige anderen.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
              ... Bovendien zijn er soms 'drukfouten' te zien.

Verschuiven van foto's: Heb de indruk dat er her en der een foto is verschoven, waardoor die net verkeerd is afgesneden. ...
              Bon, ik weet wel zeker dat dit niet de laatste keer was dat ik een boek liet maken bij BLURB.

Groeten

Mono
              Ik heb altijd van kwaliteitsafwijkingen foto's gemaakt en deze opgezonden met het klachtenformulier. Binnen 24 uur (vaak korter) werd dan een reprint in produktie gegeven per expressepost.
              De reprint was altijd in orde.

Ik ben een tevreden gebruiker van Blurb.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
              X