Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboek - drukwerk - Mac-gebruikers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoboek - drukwerk - Mac-gebruikers

Allen,

Uiteraard bestaan er al 1.000 topics over waar je best wel en nog meer topics waar je best niet jouw fotoboek kan laten afdrukken.

Door het bos de bomen niet meer zien is hier zeer toepasselijk.

Hoewel het subjectief blijft opnieuw DE vraag "waar kan ik best een fotoboek laten afdrukken?"

MAAR ik concretiseer mijn vraag:

- de te gebruiken software moet compatibel zijn op MAC;
    - het moet drukwerk zijn;
    - hardcover (geen ringen, slappe kaft of wat dank ook);
    - 'dikker' papier (geen flutpapier);
    - maat 40*30;
    - aantal pagina's vrij te bepalen en liefst de mogelijkheid tot meer dan 100 pagina's;

Had aanvankelijk gedacht aan Delux album bij Grobet, maar jammer genoeg is 80p het maximum en is de software niet compatibel voor mac.

Graag jullie opmerkingen

Mvg

mono

Re: Fotoboek - drukwerk - Mac-gebruikers

Blurb is your one-stop shop for self-publishing professional books, magazines and more with user-friendly tools, global distribution and premium book printing services.

Biedt ook een harde (image wrap) kaft en dikker papier aan als je dat wenst.
    33x28 cm of 30x30 cm
    van 20 tot 440 pagina's
    papier (Premium) = 180 g/m2

Fotobuch erstellen - CHIP Fotobuch Testsieger 2024. Fotokalender selbst gestalten - Fotokalender Testsieger 2023. Beste Fotobuch Software - Fotobuch Software Testsieger 2023.

Site is in het Duits, maar programma is instelbaar in het engels.
    Hebben een boek van 40x30 of 30x40
    Van 16 tot 256 pagina's
    papier = 170 g/m2, maar ze hebben ook 250 g/m2
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      www.blurb.com
      33x28 cm of 30x30 cm
      van 20 tot 440 pagina's

Fotobuch erstellen - CHIP Fotobuch Testsieger 2024. Fotokalender selbst gestalten - Fotokalender Testsieger 2023. Beste Fotobuch Software - Fotobuch Software Testsieger 2023.

Van 16 tot 256 pagina's
      Volledig akkoord!
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

hier ook fotobuch,
        degelijke tot goeie kwaliteit en gebruiksvriendelijke software !
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

Gebruik de Mac optie om een boek bij Mac te laten maken, zit ingebakken in de software Iphoto en Apenture.
          Blurb is een erg mooi alternatief overigens.
          http://www.fotohans.eu

Comment

Heb er onlangs inderdaad eentje gemaakt met iPhoto. Je hebt wel wat keuze in layout en thema's en de kwaliteit vond ik OK.
            Wordt ook geleverd binnen een paar dagen.

Greetz,
            rudi
            McPhisto
            The less you know, the more you believe.
            http://users.telenet.be/rudivandegoor

Comment

Ik weet dat Hema ook kwalitatief goede fotoboeken levert en je kan prog downloaden voor MAC! Je kan veel doen in Photoshop en je beeld zo groot maken als een pagina van het boek en deze erin verwerken.

T.
              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                www.blurb.com
                33x28 cm of 30x30 cm
                van 20 tot 440 pagina's

Van 16 tot 256 pagina's
                Na wat wikken en wegen, heb ik gekozen voor blurb ... ondertussen is het boek af en reeds verzonden. Nu is het wachten ...

Al een eerste bedenking ... soms leken de mogelijkheden om de pagina in te delen eerder 'beperkt' te zijn (=veel mogelijkheden, maar m.i. niet de juiste) ...

Als ik het boek ontvang, kom ik zeker op deze topic terug!

Groeten

Mono

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  ...
                  Al een eerste bedenking ... soms leken de mogelijkheden om de pagina in te delen eerder 'beperkt' te zijn (=veel mogelijkheden, maar m.i. niet de juiste) ...
                  Dat had ik met een fotoboek via iPhoto en Apple ook. Ik heb dat opgelost door in Photoshop een compositie naar wens te maken, en dat als JPG in het fotoboekontwerp in te brengen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Het boek is binnen. Ik heb een boek van 30-40 met hardcover genomen (+- 150p).

Tevredenheidsgraad (op het eerste zicht) ... 7,5/10 - 8/10

Het programma op zich is bijzonder gemakkelijk en goed hanteerbaar. Opmerking 'beperkte' mogelijkheden om foto's in te passen (het zijn er meer dan voldoende, maar misschien net niet diegene die je nodig hebt. Je kan uiteraard wel zelf alles in PS opmaken en doorsturen)

Doorsturen en verwerkingstijd. Zeer gemakkelijk en het boek is er vrij snel (dinsdag doorgestuurd, donderdag van de week erop ontvangen).

Hardcover met bedrukking ziet er prima uit.

De pagina's zijn goed, maar niet de beste (vanaf meer dan 100 pagina's (ofzoiets) kan je niet meer kiezen voor papier van betere kwaliteit).

Kleuren, meestal goed, soms wat minder. Bovendien zijn er soms 'drukfouten' te zien.

Verschuiven van foto's: Heb de indruk dat er her en der een foto is verschoven, waardoor die net verkeerd is afgesneden.

Scherpte. verlies van scherpte. duidelijk geen foto-afdruk-kwaliteit (maar ja dat is ook mijn eigen fout. Als de foto niet 100% scherp is ...)

Dus al bij al, zeker niet slecht.

Na wat te hebben rondgehoord, heb ik vernomen dat er wel meer mensen uit mijn omgeving gebruik maken van BLURB. De meesten zijn tevreden, uiteraard ieder met zijn eigen opmerkingen (vb slijtage na veelvuldig doorbladeren, papierkwaliteit, ...)

Bon, ik weet wel zeker dat dit niet de laatste keer was dat ik een boek liet maken bij BLURB.

Groeten

Mono

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Dat had ik met een fotoboek via iPhoto en Apple ook. Ik heb dat opgelost door in Photoshop een compositie naar wens te maken, en dat als JPG in het fotoboekontwerp in te brengen.
                      Inderdaad dat doe ik nu ook zo.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik meen begrepen te hebben dat Aperture 3 meer mogelijkheden zou hebben, qua ontwerp van een fotoboek. Iemand daar ervaring mee (in vergelijking met iPhoto). Gebruik uiteraard Aperture 3, maar laten maken van een album is eerder iets uitzonderlijks.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Mijn laatste 2 bestellingen waren bij Profotonet.
                          Op Fuji Digital Professional DpII Paper gedrukt. Erg dik papier (grammage kan ik niet terugvinden.)
                          Meer dan tevreden over de afdrukkwaliteit, kleuren, scherpte, afwerking,... Vooral onder de indruk van foto's doorlopend over 2 blz.
                          Stevig album - wel beperkt tot 60blz.
                          Opgelet: kiezen voor Profotoboek voor pro's (en niet profotolbum). Website en toegang nogal warrig...

Mac Software werkt verder prima. Eerder beperkte reeks aan templates; maar toch voldoende om professioneel werk te leveren.

Wel duur en lang wachten (3 weken).
                          Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ik meen begrepen te hebben dat Aperture 3 meer mogelijkheden zou hebben, qua ontwerp van een fotoboek. Iemand daar ervaring mee (in vergelijking met iPhoto). Gebruik uiteraard Aperture 3, maar laten maken van een album is eerder iets uitzonderlijks.
                            Bij iphoto ben je erg beperkt in aanpassingen van je templates.
                            Bijna niks.
                            Bij aperture kan je op zowat alle elementen die gebruikt worden in de templates ingrijpen en aanpassingen doen.
                            gewoon niet vergelijkbaar qua mogelijkheden.
                            Je kan het geheel ook volledig verprutsen natuurlijk
                            (speel er eens mee, je zal versteld staan.)

Comment

Bedankt voor deze uitleg, Kris. Ik meende het al begrepen te hebben in een algemene tekst over Aperture, maar heb vooralsnog niet geprobeerd het ook toe te passen. Zoals misschien gezegd: afdrukken (en zeker een album) is eerder uitzonderlijk. Wij zijn echter wel tevreden van wat we totnogtoe bij Apple hebben laten afdrukken.

Comment

Working...
                              X