Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durst vergroter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Durst vergroter

Hallo,

Ik weet dat het een digitaal forum is maar ik wil toch de vraag stellen.
    Mijn zus heeft een durst kleurenvergroter , type 605.
    Nu is er het volgende probleem: de draad die uit de vergroter komt van de lamp eindigt op een 8 pins stekker ( kan ze dus onmogelijk in een stopcontact stoppen )
    Volgens mij moet die 8 pins stekker naar een transformator die dan naar het stopcontact gaat. Heeft iemand een idee hoe ze hieraan nog kan geraken of misschien heeft iemand er eentje liggen op zolder?

Bedankt voor de tips

Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

Re: Durst vergroter

moet dat niet naar een belichtings timer/klok ???? hoort in wezen bij elkaar , hoe regel jij anders de belichtingstijden???
    mvg Dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
      moet dat niet naar een belichtings timer/klok ???? hoort in wezen bij elkaar , hoe regel jij anders de belichtingstijden???
      mvg Dewiene
      dat zou ook kunnen , maar ze heeft een andere timer waar die 8 pins niet in past. Ik dacht dat die 8 pins naar een transfo moest
      www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
        dat zou ook kunnen , maar ze heeft een andere timer waar die 8 pins niet in past. Ik dacht dat die 8 pins naar een transfo moest

Informeer eens op apug.com
        Daar zitten de analoge fotograven.

Gr. Motokop
        Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

Hallo,
          Ik heb nog een Durst M605 Color in mijn bezit.
          Deze heeft een lamp 24V 250W en heeft dus een transformator.
          De aansluiting van de vergroter op de transformator heeft een 3-polige speciale plug.
          Timer wordt aangesloten voor de transformator.

Een Durst M605 (Zw-W) heeft een 230 V aansluiting en dito lamp, bovendien een normale netstekker

Comment

De stukken zijn normmal nog nieuw te koop:
            check

-m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pauborch Bekijk bericht
              Hallo,
              Ik heb nog een Durst M605 Color in mijn bezit.
              Deze heeft een lamp 24V 250W en heeft dus een transformator.
              De aansluiting van de vergroter op de transformator heeft een 3-polige speciale plug.
              Timer wordt aangesloten voor de transformator.

Een Durst M605 (Zw-W) heeft een 230 V aansluiting en dito lamp, bovendien een normale netstekker
              Dus dan ontbreekt idd de transormator bij mijn zuster haar vergroter?

bedankt
              www.ginodepreter.com

Comment

Ik denk dat ik zo een transfo (en vergroter) nog staan heb. PM me even indien interesse (gratis)...

Roeland
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                  Dus dan ontbreekt idd de transormator bij mijn zuster haar vergroter?
                  bedankt
                  Ik heb een Durst gehad, volgens mijn gaat het niet om een transfo daar de lamp gewoon op 230 V werkt. Het gaat om een "stroomstabilisator" ( ik weet het is het juiste woord niet ) die ervoor zorgt dat de pieken van de stroomlevancier worden afgevlakt en dat de lamp een constante hoeveelheid stroom krijgt.
                  De belichting bij een vergroter moet immers perfect zijn.
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Als het een kleurvergroter is dan is de lamp van het halogeentype en is er dus een transfo nodig. Is het een zw/w vergroter, dan is er een gewone gloeilamp zonder transfo gebruikt.

Die transfo zal nog wel nieuw te verkrijgen zijn, maar origineel van durst zou je wel eens kunnen verschieten van de prijs.
                    Een tweedehandse vergroter met alles erop en eraan zal een stuk goedkoper zijn.
                    Een andere oplossing is een transfo kopen in een elektronicazaak en zelf monteren, maar ook dit is niet goedkoop aangezien het grote vermogen van de lamp.

Comment

Roeland zou nog een transfo hebben, het is even wachten op zijn antwoord

bedankt in elk geval
                      www.ginodepreter.com

Comment

Working...
                      X