Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom: import preset verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom: import preset verwijderen

Wanneer ik mijn foto's (RAW) inlaad in Lightroom, pas ik steeds automatisch een bepaalde preset toe op mijn foto's en werk van daaruit verder.

Nu heb ik gisteren echter ook een 800-tal foto's (JPEGs) opgeladen van het compact fototoestel van mijn echtgenote en ben ik natuurlijk vergeten om die preset instelling uit te zetten. Dit heb ik echter pas gemerkt na het taggen van mijn foto's. Ik heb dus niet veel zin om ze allemaal weer te verwijderen en opnieuw te beginnen.

Eerst dacht ik dit eenvoudig op te lossen door op de eerste foto's de standaardinstelling terug te zetten en dan te laten synchroniseren met de andere foto's, maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Wanneer ik dan een gesynchroniseerde foto bekijk en rechts onderaan nog eens op 'Herstellen' klik (naast de 'Synchro' knop - weet niet of dit de correcte naam is, heb Lightroom niet op deze PC staan), dan merk je dat er toch nog een verschil is.

Ik kan natuurlijk op elke foto op die 'Herstellen' knop klikken, maar dat is gekkenwerk.

Iemand een idee hoe je gemakkelijk een hele reeks foto's 'herstelt' naar hun originele formaat?
    FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

Re: Lightroom: import preset verwijderen

Gewoon in de Library Module in Grid View (rasterweergave) gaan staan, alle foto's selecteren en kiezen voor Photo => Develop Settings => Reset.
    Dat zal de Develop Settings weghalen maar andere metadata zoals keywords e.d. laten staan.
    P.S. Dit is voor LR3. Ik heb LR2 niet meer staan en weet niet van buiten of dit daar ook al aanwezig was :-)
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Re: Lightroom: import preset verwijderen

Schitterend! Bedankt!

Ik heb LR3, dus dat was geen probleem.
      FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

Comment

Working...
      X