Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor kalibreren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitor kalibreren

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verleysen Bekijk bericht
    je hebt gelijk ivm met de printer calibratie... maar 'k ging er van uit dat je een goeie fotoprinter hebt he...
    M'n canon printertje is ingesteld op "blijf overal met je fikken vanaf"... en dan komt alles wel goed overeen met wat ik zie op m'n scherm

En zelfs dan nog zal het voor een aantal kleuren niet overeen komen

Een monitor heeft steeds een veel hoger contrast dan een printer.

Probeer maar eens verschillende tinten van fluo groen af te drukken.. succes ermee !

Al die middeltjes om je monitor te calibreren op het oog en met truukjes.. allemaal niks waard.

Ik heb mij een Pantone Huey Pro gekocht en ik moet zeggen, WOW

Die handige roomlight aanpassingen zijn echt wel super (zelfs tijdens het gamen )
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG

Comment

Last edited by Guest13; 23 augustus 2010, 23:49. Reden: dikke typfout :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht

Probeer maar eens verschillende tinten van fluo groen af te drukken.. succes ermee !
        Euh... ooit al gehoord van color proofing? Die streepjescode in tinten van fluogroen ga je niet zomaar kunnen afdrukken. maar je kan wel checken wat je dan gaat afdrukken en je kleuern erop afstemmen.
        Last edited by LesC; 23 juli 2010, 14:51. Reden: Quote verbeterd
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht

Euh... ooit al gehoord van color proofing? Die streepjescode in tinten van fluogroen ga je niet zomaar kunnen afdrukken. maar je kan wel checken wat je dan gaat afdrukken en je kleuern erop afstemmen.
          Tuurlijk heb ik daar van gehoord, heb nog cursus kleurbeheer gevolgd, dus color proofing is mij niet onbekend.
          Mijn reacties was puur bedoeld om de poster even uit de roze wolk te halen van ' alles kan met een printer '... niet dus, bij benadering maar zeker niet exact

PS: opletten dat uw ogen er niet uit rollen hé
          Last edited by LesC; 23 juli 2010, 14:52. Reden: Quote verbeterd
          Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG

Comment

Ik heb een Panone Huey, de goedkoopste, nog net geen 100 euro en was zeer verrast welk verschil het uitmaakt, je scherm krijgt opeens een kleurenpalet dat je daarvoor niet eens waarnam. Opgraden naar duurdere spullen kan nog altijd als dat nodig mocht blijken, heb die huey nu al iets meer dan 2 jaar denk ik en voel geen noodzaak op te upgraden.
            Groetjes Marieke
            Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
            - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Ik lees hier dat verschillende mensen de Pantone Huey gebruiken. Is er veel verschil tussen de calibratie van dit toestel en de iets duurdere Spyder 3 Express? Heeft iemand deze beide al gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik heb hem te koop zien staan voor 125€. Best veel geld maar ga hem toch aanschaffen denk ik.
                Ik heb een jaar net als jij aangeklungeld. Nu heb ik de spider pro3 gekocht....en het verschil is mega. Je schrikt je echt suf. Dus investeer die 125 euro (als je het kunt missen) want de juiste kleuren horen eigenlijk bij het goede basiswerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                  Hoi, wat je ook eerst kunt doen is een visuele controle. Op de website van fotohandig.be staat in het menu onder "Kleuren Presentatie" en dan pagina "kleurenweergave" een paar eenvoudige kleur balken. Deze kun je gebruiken om je monitor in te stellen. Ik zou dit als eerste test doen. De link van deze pagina is http://www.fotohandig.be/kleurenpres...enweergave.php
                  Uhuh....elk grafisch programma (ook die van Adobe) heeft zo'n menu. Maar het is bij lange na niet goed genoeg. De enige remedie is een spider (of iets dergelijks).

Comment

Working...
                  X