Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schaduw wegwerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schaduw wegwerken

Vraag van een beginner, dames en heren

Hieronder een snapshot van de kids met Belle Perez. In de gegeven situatie had ik niet veel compomogelijkheden, het geheel gebeurde half achter dranghekkens en ik had zowat 2 seconden tijd. Om de foto te verbeteren kan ik links en rechts wel wat wegcroppen, maar hoe krijg ik die schaduw midden onderaan half over het gezicht van de kleinste weg?
    (ik werk met Arcsoft Photostudio)
    Bedankt alvast voor de hulp!

Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

Re: Schaduw wegwerken

Jouw programma ken ik spijtig genoeg niet maar in Photoshop zou ik het doen met image - adjustments - shadow&highlight.

Even een vlugge poging gedaan :

shadows op 26% Tonal width 50 % en radius 30 px

Wel met een masker werken om de rest van de foto niet te beïnvloeden...

Kan ongetwijfeld nog beter. 't Is maar in de rapte gedaan.

Comment

Ik heb er dit van kunnen maken.

Last edited by alex606; 12 juli 2010, 12:57.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Geen zonnekap gebruiken als je flitst is de boodschap

@alex: ik vind dat jouw bewerking toch wat creepy, beetje Michael Jackson geworden
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

@alex: ik vind dat jouw bewerking toch wat creepy, beetje Michael Jackson geworden
          Ik vind er niks creepy aan.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Heb je een iets betere versie gepost, misschien? Mijn eerste idee was niet Michael Jackson of creepy, maar toch wel dat het kleine meisje een "vuil snoetje" had.

(nu zou ze alleen grondig haar nek 'ns moeten schrobben )

Belangrijkste is waarschijnlijk dat de foto nu "redelijk te doen" is, en dat die lelijke schaduw nagenoeg verdwenen is. Ben er zeker van dat als je van het origineel had kunnen vertrekken (en liefst nog RAW), dat het resultaat nog beter was geweest. Goed werk geleverd!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Een beetje aangepast inderdaad

Met een high res foto zou het resultaat nog beter zijn, klopt.

Comment

Bedankt iedereen voor de aandacht en de tips!

Geen zonnekap bij flitsen volgende keer, inderdaad. Thx. Lesson learned

Bedankt voor de werkwijze Ludovicus!

Die tweede versie ziet er inderdaad nog een stuk beter uit Alex. Bedankt! Als ik nieuwsgierig mag zijn: wat en hoe? Kan ik het de volgende keer misschien ook.
                (Zit nu wat te klooien met de Lighten Tool (PhotoStudio) op de grootste brush size maar krijg het er moeilijk natuurlijk uitzien)
                Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

Comment

Een combinatie van technieken. Maak eerst een kopie van je originele laag.
                  Dan laag dupliceren en op screen zetten. Dit enkele malen herhalen. Deze lagen samenvoegen, masker opzetten en donkere gedeeltes wegschilderen.
                  Dan moet je terug kleur inbrengen in het gezicht. Met de color sampler tool een staal nemen vh voorhoofd. Nu de delen inkleuren met het penseel die geen kleur hebben, zet de laag op color burn, en de opacity verlagen tot het realistisch lijkt.
                  Eventueel met de healing brush tool/clone stamp tool onregelmatigheden wegwerken.
                  Het gedeelte onder de neus/bovenlip bleef bij mij grijs uitzien. Daar heb ik de color replacement tool voor gebruikt, en opacity verlagen. Met de dodge tool heb ik ten slotte resterende donkere gedeeltes weggewerkt.
                  De zijn de dingen die ik me herinner, weet het niet meer precies eigenlijk.

Comment

Working...
                  X