Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw+jpeg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raw+jpeg

Ik fotografeer altijd in RAW + JPEG vanwege het gebruiksgemak achteraf.
    Als ik de foto's ga bekijken in Bridge (CS4) en ik verwijder RAW foto's dan blijven de JPEG's staan...Kan ik ergens een instelling maken om de dubbele JPEG meteen mee te verwijderen?
    Bij het nummeren: naam wijzigen in batch herkent hij wél de dubbele foto en geeft ook hetzelfde nummer.
    Bedankt voor uw reactie!

Re: Raw+jpeg

hij herkend een dubbele bestandsnaam, niet een dubbele foto! Das een wereld van verschil.
    als je ooit een 2 totaal verschillende foto's hebt met dezelfde bestandsnaam, dan zou je een probleem hebben.

waarom raw's wissen?? hier raw omzetten naar jpg en beiden bijhouden. je weet nooit
    nikon stuff

Comment

De bedoeling is om een selectie te maken en de "slechte foto's" niet te bewaren dus RAW én JPEG wegsmijten. Zou jij alleen RAW trekken en indien nodig achteraf een batch maken om alles om te zetten in JPEG?
      Dus er is ook geen mogelijkheid om ergens een intstelling te maken en de twee samen weg te gooien...

Comment

ik heb zelf ook een tijdje raw+jpg gewerkt, maar omdat ik in lightroom werk, daar van afgestapt. jpg neemt extra plaats in en als je vanuit lightroom exporteert kan je makkelijk naar jpg exporteren waarbij je ook nog een aantal andere dingen in batch kan doen (naam geven, watermerk, ...
        als je dan je raw verwijderd, ben je er ook echt vanaf. Natuurlijk welje prullenbak nog legen.

ander voordeel van LR is dat je bij het importeren in je bibliotheek meteen een backup kan maken van alles wat je binnenhaalt. wel zo handig vind ik.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Bedankt!

Comment

Working...
          X