Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader met naam rond foto in batch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kader met naam rond foto in batch

    Ik ben op zoek naar een snelle en makkelijke manier om bij honderden foto's dezelfde kader met boodschap erin te maken.

    Bedoeling:

    of

    of


    Ik denk wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Een mooie kader met daarin mijn naam in een mooi lettertype dat ik zelf kan kiezen.

    Kan er iemand uitleggen hoe ik dit moet doen of waar ik dit kan vinden.
    Ik heb Photoshop CS4.

    Een tijdje geleden had ik eens een manier gevonden en bij de eerste foto lukte dit, maar hij doorliep alle andere foto's maar deze waren niet te vinden in de map, juist de originelen. Dus ik moet daar iets fout gedaan hebben.
    Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
    Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

  • #2
    Re: Kader met naam rond foto in batch

    BDsizer
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Kader met naam rond foto in batch

      Ik gebruik Bordermaker

      Groeten
      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Kader met naam rond foto in batch

        Is eigenlijk hetzelfde systeem als mijn workflow die ik in 'batch photoshop probleem' beschreven heb :

        Maak een action met de volgende stappen :

        1 beeld verkleinen naar web resolutie in enkele stappen (niet van 20mpx naar 900x600 gaan dus, maar bvb eerst 3200px breed, dan milde USM, dan 1600px breed, terug milde USM en dan pas naar 900x600px en terug milde USM erover.
        2 beeld vullen met 'pattern' waar in jouw geval dus de kader met je naam op staan en het middelste gedeelte transparant
        3 export for web gebruiken en beeld in een aparte directory opslaan

        en het is gedaan ... werkt perfect en snel

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Kader met naam rond foto in batch

          @lambocars, ben wel benieuwd wat de reden is van het verkleinen in diverse stappen ipv in 1 keer van fullsize naar de gewenste maat?
          Dennis

          www.dennisbeekelaar.com

          Comment


          • #6
            Re: Kader met naam rond foto in batch

            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk bericht
            @lambocars, ben wel benieuwd wat de reden is van het verkleinen in diverse stappen ipv in 1 keer van fullsize naar de gewenste maat?
            Bekijk het resultaat dan maar eens, als je in meerdere stappen werkt is het resultaat beter omdat PhotoShop telkens opnieuw de verkleining berekent, als je van 20Mpx ineens naar 900x600 gooi je ineens héél veel pixels weg

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Kader met naam rond foto in batch

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Bekijk het resultaat dan maar eens, als je in meerdere stappen werkt is het resultaat beter omdat PhotoShop telkens opnieuw de verkleining berekent, als je van 20Mpx ineens naar 900x600 gooi je ineens héél veel pixels weg

              Mark

              We zijn wellicht een beetje off topic (gezien het onderwerp kader rond foto is), maar ik heb destijds over dat verkleiningsproces deze draad gestart. Ik heb een hele tijd in twee stappen verkleind, maar ben nu opnieuw in één stap van b.v. 4000 pix naar 900 pix aan het verkleinen. Ik zie het verschil niet echt, hoor.

              Wat kader rond foto's betreft: in Photoshop doe ik dat foto per foto, maar als ik een serie in batch met Aperture afwerk, dan heb ik met de plugin BorderX een kader (met mijn naam in) die erg lijkt op mijn manuele Photoshop kader, maar dan meteen voor een hele reeks foto's.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Kader met naam rond foto in batch

                Faststone image viewer (uitgebreid, tevens een uitstekende viewer en eenvoudig bewerkings paket) of faststone image resizer (enkel batch verwerking van foto's, maar wel met zeer veel mogelijkheden). Dit laatste is ook onderdeel van de image viewer.
                http://www.faststone.org/

                Comment


                • #9
                  Re: Kader met naam rond foto in batch

                  Ik gebruik hiervoor Lightroom.
                  Dit in combinatie met de LR/Mogrify plugin.

                  Enige vervelende aan de zaak is dat als ik een foto wil, zonder deze kader, en bijgevolg alles uitvink, hij de instellingen ook vergeet, en ik deze de keer daarna allemaal opnieuw mag instellen...

                  Iemand een oplossing hiervoor??
                  Canon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kader met naam rond foto in batch

                    @ BrechtVM: daar kan je toch gewoon een export preset van maken? Op het knopje Add klikken (aan de linkerkant van het exportdialoogvenster).
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                    Comment

                    Working...
                    X