Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe rand selecteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoe rand selecteren

    Ik dacht dat Dama om de informatie vroeg/vraagt? maar idd dat filmpje heb ik ook
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #62
      Re: Hoe rand selecteren

      Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
      'k heb het filmpje geüpload naar YouTube, dus als je wilt mag je het gerust verwijderen uit Dropbox. en als de maker van het filmpje liever niet heeft dat het op YouTube komt, laat het me gerust weten, dan verwijder ik het wel. linkje:

      http://www.youtube.com/watch?v=0AGWR2PeebU

      BTW: het filmpje staat 'verborgen' (enkel mensen die de link hebben kunnen het bekijken)
      Bedankt, GameBE, dan kan ik het (zware) bestand bij mij weghalen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Ik dacht dat Dama om de informatie vroeg/vraagt? maar idd dat filmpje heb ik ook
      Klopt. Filmpje is van Dama zelf, maar hij vond het zelf niet meer terug, zodoende...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #63
        Re: Hoe rand selecteren

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Ik gebruik procenten ipv pixels, maar dan wel op voorwaarde dat de foto altijd even groot is (waar ik me wel steeds aan hou).

        Ik heb een action voor beide formaten, en kan mbv een "droplet" een hele map van mijn kader voorzien.
        Inmiddels heb ik er ook 2 acties voor gemaakt (in eigen mapjes )voor de ongesneden landscape en portret mode foto's.
        Die maten blijven immers altijd gelijk.

        Zoals ik het "opgelost" en op de vorige pagina heb beschreven lijkt me toch voor mij althans de makkelijkste manier.
        De beide opgenomen acties zullen niet werken voor uitsnedes omdat daardoor het formaat van de foto veranderd, maar die doe ik dan gewoon handmatig in die 4 of 6 stapjes, erg simpel en ook zo gebeurd.
        In procenten werken kan ik namelijk niet, ik ben niet zo'n cijfertovenaar en dan kom ik er niet meer uit.

        Al met al weer heel wat geleerd door deze lijn, waarvoor mijn dank aan ieder.
        Nikon D5000 en wat lenzen.

        Comment


        • #64
          Re: Hoe rand selecteren

          Bedankt ! Kan het niet meteen meer vinden...


          Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
          'k heb het filmpje geüpload naar YouTube, dus als je wilt mag je het gerust verwijderen uit Dropbox. en als de maker van het filmpje liever niet heeft dat het op YouTube komt, laat het me gerust weten, dan verwijder ik het wel. linkje:

          http://www.youtube.com/watch?v=0AGWR2PeebU

          BTW: het filmpje staat 'verborgen' (enkel mensen die de link hebben kunnen het bekijken)
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #65
            Re: Hoe rand selecteren

            Hallo ik denk dat ik een veel eenvoudiger systeem gevonden heb, dat ook in een handeling kan gegoten worden:
            Alles selecteren> selecteren>bewerken>omranden>1 pixel

            ( deze vorm van omranden begrijp ik niet goed, maar hoedanook van die ene pixel kun je niets zien , ook niet aan 1500% )
            selectie omkeren>bewerken>slinken>49 pixels ( naar keuze )
            naar keuze: Gaussiaans vervagen of elke denkbare bewerking>
            Opslaan


            Walter
            D850

            Comment


            • #66
              Re: Hoe rand selecteren

              Omranden, in het Engels "stroke", gebruik ik persoonlijk het meeste om bij een bepaalde screenshot een (ovale) selectie te maken, en dan aan mijn selectie een kleurtje te geven, alsof je met een pen een cirkeltje zou getrokken hebben. Uiteraard kun je met stroke veel meer doen dan dat (zoals jij hier trouwens als oplossing aangeeft).
              Voorbeeld van hoe ik het gebruik:
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment

              Working...
              X