Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
In zo'n geval kun je er beter een actie van maken, denk ik, maar dat laat ik aan de experts over om dat: ofwel voor jou te schrijven, ofwel zo begrijpelijk uit te leggen dat je ermee aan de slag kunt.
(50 foto's zal ik persoonlijk vanuit Aperture en BorderX doen, ipv vanuit PS)
deze is via Aperture BorderX op zo'n 30 foto's (voor de brandweer) toegepast:
@ Les, ik vroeg niks. Achter mijn zin stond dan ook geen vraagteken.
De TS vroeg hoe hij dat deed voor EEN foto, en daar is mijn antwoord dan op gebaseerd. Maar voor die 50 foto's dat zal jij ongetwijfeld wel weten he...
Bedankt!
Ik vond het een prachtige action en zelf kan ik niet zoveel van javascript..
Hier kan je een nieuwe versie van het script vinden, gewoon de oude vervangen.
Kleur van de kader wordt nu bepaald door de achtergrondkleur en de tekstkleur door de voorgrondkleur.
Opgelet dit is enkel voor de engelstalige versie van Photoshop.
(andere talen zal ik later posten op mijn blog)
Ongelooflijk bedankt om dit zo snel voor mekaar te krijgen!
Ik heb nog één vraagje: kan je ook de "oude" signature (die in cs4 wel werkte) ook nog aanpassen voor CS5? Omdat ik persoonlijk de oude op de meeste foto's nog beter vind.
Eventueel Viero 2 ofzo, dat ik beide als action kan gebruiken?
EDIT: ik ben u dan wss wel een pint verschuldigd?
EDIT2: in het vervolg beter lezen van mijne wege: ik kreeg een zwarte kader maar blijkbaar was mijn background stand ingesteld op zwart, dus effe omswitchen en het was in orde! THX VIERO!!
Comment