Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

copyright/handtekeningen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: copyright/handtekeningen

maar dat is niet zo praktisch om te doen als je je handtekening op bvb 50 fotos wil zetten.

Comment

In zo'n geval kun je er beter een actie van maken, denk ik, maar dat laat ik aan de experts over om dat: ofwel voor jou te schrijven, ofwel zo begrijpelijk uit te leggen dat je ermee aan de slag kunt.

(50 foto's zal ik persoonlijk vanuit Aperture en BorderX doen, ipv vanuit PS)
      deze is via Aperture BorderX op zo'n 30 foto's (voor de brandweer) toegepast:

verschilt lichtjes, maar niet zo veel, van mijn klassieke PS handtekening:
      Last edited by LesC; 21 mei 2010, 09:09.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oke, ik ga poging doen om de uitleg hier neer te pennen...

1. Nieuw bestand openen.
        2. Op laag achtergrond (in lagenpaneel) gaan staan, rechtermuisklik en "laag dupliceren"
        3. tekstgereedschap selecteren en met ALT0169 het © teken maken, gevolgd door uw naam of welke tekst dan ook die je wil.
        4. In lagenpalet het oogje wegdoen voor achtergrond en achtergrondkopie.
        5. via BEWERKEN, voorinstelling penseel definieren je handtekening benoemen en opslaan als penseel.
        6. je foto openen of selecteren waarop je je handtekening wil zetten.
        7. penseel gereedschap selecteren
        8. dan krijg je bovenaan die balk waar je het penseel ziet staan met daar net achter dat kleine omgekeerde driehoekje, daar op klikken en op zoek gaan naar uw zonet opgeslagen © handtekening (normaalgesproken helemaal onderaan).
        9. die selecteren door op dat vakje te klikken. Je krijgt daar dan zo een vet kadertje rond.
        10. op je foto gaan staan en dan zie je daar zwart omlijnd je penseel. KLIK en je handtekening staat op je foto.

Dat zou het moeten zijn denk ik.

Veel succes ermee!
        Last edited by harre; 21 mei 2010, 09:35.

Comment

En voor 50 foto's, want jij was toch degene die dat hierboven vroeg, niet?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@ Les, ik vroeg niks. Achter mijn zin stond dan ook geen vraagteken.
            De TS vroeg hoe hij dat deed voor EEN foto, en daar is mijn antwoord dan op gebaseerd. Maar voor die 50 foto's dat zal jij ongetwijfeld wel weten he...

Comment

Deze action:

werkt niet meer blijkbaar in CS5??

Ik krijg enkel nog een foto met een zwaar zwart kader..?

Iemand die hulp kan bieden? In CS4 was dit geen probleem..
              Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                Deze action:

werkt niet meer blijkbaar in CS5??

Ik krijg enkel nog een foto met een zwaar zwart kader..?

Iemand die hulp kan bieden? In CS4 was dit geen probleem..
                De action/script heb ik nog niet uitgetest met CS5, ik zal dit eerstdaags eens nakijken.
                gr, Olivier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                  De action/script heb ik nog niet uitgetest met CS5, ik zal dit eerstdaags eens nakijken.
                  gr, Olivier
                  Bedankt!
                  Ik vond het een prachtige action en zelf kan ik niet zoveel van javascript..
                  Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                    Bedankt!
                    Ik vond het een prachtige action en zelf kan ik niet zoveel van javascript..
                    Hier kan je een nieuwe versie van het script vinden, gewoon de oude vervangen.
                    Kleur van de kader wordt nu bepaald door de achtergrondkleur en de tekstkleur door de voorgrondkleur.

Opgelet dit is enkel voor de engelstalige versie van Photoshop.
                    (andere talen zal ik later posten op mijn blog)

gr, Olivier

Comment

Viero,

Ongelooflijk bedankt om dit zo snel voor mekaar te krijgen!

Ik heb nog één vraagje: kan je ook de "oude" signature (die in cs4 wel werkte) ook nog aanpassen voor CS5? Omdat ik persoonlijk de oude op de meeste foto's nog beter vind.
                      Eventueel Viero 2 ofzo, dat ik beide als action kan gebruiken?

EDIT: ik ben u dan wss wel een pint verschuldigd?

EDIT2: in het vervolg beter lezen van mijne wege: ik kreeg een zwarte kader maar blijkbaar was mijn background stand ingesteld op zwart, dus effe omswitchen en het was in orde! THX VIERO!!
                      Last edited by KazzZ; 25 mei 2010, 19:43.
                      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Working...
                      X