Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto scherper gemaakt met Digital Photo Prof. van canon, hoe opslaan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto scherper gemaakt met Digital Photo Prof. van canon, hoe opslaan ?

ik heb de software "Digital Photo Professional" bijgeleverd bij mijn Canon 1000 D pas geïnstalleerd.
    ik kan de foto's van daaruit verscherpen, na het verschepen komt er op de foto als info "raw rgb" te staan, ik sla de aangepaste foto "raw rgb" op in de reeds bestaande bestandsmap/fotomap, maar ...
    ...als ik de aangepaste foto vanuit de map herbekijk lijkt of er niks is gebeurd ??
    wat doe ik verkeerd ?

ik had op mijn toestel de stand "L RAW" niet ingesteld, maar daar lijkt mij het probleem niet te zitten omdat onlangs een andere forumgebruiker een onscherpe foto van mij scherper heeft gemaakt en heeft doorgemaild...

iemand die mij wil verderhelpen aub ?
    thanks !

Re: foto scherper gemaakt met Digital Photo Prof. van canon, hoe opslaan ?

DPP is een beetje verwarrend. net zoals het raw formaat

Als je het raw bestand "opslaat" dan worden de toegepaste verbeteringen opgeslagen samen met het originele raw bestand.
    Enkel bewerkingsprogrammas die deze parameters kunnen uitlezen zullen die verbetringen ook tonen. Alle andere programmas "zien" deze parameters niet en tonen u het originele, geconverteerde raw bestand.
    Indien u de aangebrachte verbeteringen daadwerkelijk wil zien dan moet u voor de optie "convert & save" kiezen en dan het bestand opslaan als jpg of tif ...
    HTH

Comment

Working...
    X