Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje achtergrond

hey bd'ers

een vraagje soms zie je van die macro opnames die op een zwarte, witte of andere achtergrond geplaatst zijn en dit vind ik wel prachtig in sommige gevallen!
    nu daar ik zulke noob ben in fotobewerking vraag ik me af of iemand kan uitleggen
    hoe je dit doet?

mvg jan
    canon eos 450D + 18- 55mm IS

Re: vraagje achtergrond

Gewoon zonder PS doen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je moet dan achter je onderwerp een gekleurd papier naar keuze houden. Dat blad maak je met knijpertjes vast een twee plantenstokken ofzo en steek je vast in de grond.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

ik bedoel zo iets zoals in dit topic bijvoorbeeld is dit ook zo dat jullie bedoelen??

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
        canon eos 450D + 18- 55mm IS

Comment

Misschien is dit de lucht als achtergrond. Hij spreekt van een dauwtrip en dan is de lucht nog flets van kleur.
          Stuur een PM-metje naar de maker ervan, hij tenslotte kent het geheim.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Hier staat een topic over opstellingen bij macrofotografie, ik denk dat de maker wellicht een gelijkaardige setup gebruikt
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Als je de kans ziet om de laatste Practical Photography te kopen, daarin staat een geweldige tutorial om dat soort foto's te trekken. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar is best eenvoudig op te zetten (enfin, dat leid ik toch af uit het artikel )
              onderweg...
              Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Bespaar je al die moeite en geld, gewoon in PS doen ...
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Een gekleurd A4tje en twee wasknijpers kost niet al te veel geld en minder moeite dan PS.

Vind dat trouwens een beetje een vreemde opmerking. Waarom dan nog de moeite doen om de foto te trekken, gewoon downloaden dan he?
                  onderweg...
                  Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Working...
                  X