Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over photoshop bewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies over photoshop bewerking

Hey allemaal, ik heb me voor het eerst eens met photoshop beziggehouden, hieronder kan je m'n eerste creatie zien, maar ik heb toch nog een hele hoop vragen.

Het gaat dus om een foto van een straatje en eentje van een zonsondergang. Vanzelfsprekend moest er nog wat geretoucheerd worden om het allemaal wat te doen uitkomen. Ik heb echter de indruk dat ik de kleur van de zee nog een tikkeltje bruiner moet maken om het lichtspel écht uniform te maken. Met de gewone kleurbalans krijg ik het blauw, groen of rood, maar bruiner lukt me niet echt. Zijn er andere mogelijkheden om met kleurbalansen te spelen in PS?

Voor de rest heb ik ook de indruk dat er nog een heleboel "fout is" aan de foto, maar ik kan maar niet zeggen wat. Hoogstwaarschijnlijk ergens iets met de lichtinval, maar ik kan niet meteen zeggen waar. Alle advies is dus welkom!

Last edited by Cysion; 18 april 2010, 13:53.

Re: Advies over photoshop bewerking

Voor een eerste creatie heb je het erg goed gedaan.
    Beter dan sommige geshopte rotzooi die ze in Showcase plaatsen.

Ik zie niet echte fouten in de foto
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Probeer eens met Vibrance de kleuren wat meer te benadrukken.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Wat je ook kan doen. Ga naar Filter --> Blur --> Average. Dan krijg je de overheersende kleur in de afbeelding te zien. Plaats die laag boven op je afbeelding en experimenteer met de blending modes ( ik denk aan color burn om het effect te versterken ) en zet ook de opacity wat lager.
        Als je alleen de zee wilt bewerken zet dan een masker over de rest.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Probeer ook eens met je levels te 'spelen'. Dat kan soms ook verrassende effecten opleveren. Je kan dan verder gaan met 'hue/saturation' aan te passen en daarna nog 'brightness en contrast'
          Maak bij elke bewerking een nieuwe aanpassingslaag, zo kan je telkens terug naar die bewerking en zo nog wat verder prutsen.
          Wil je minder rood in je foto zal je in je kleurenbalans de schuiver meer naar cyaan moeten schuiven.....best is om even naar de kleurentheorie hiervoor te kijken en zo te kijken waar je moet schuiven.
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
          X