Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD-hoes afdrukken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CD-hoes afdrukken.

    Dag iedereen,
    Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb communiefoto 's gemaakt en deze op DVD gebrand. In photoshop had ik een mooie CD- hoes ontworpen. Ik ging deze laten afdrukken en toen ik thuis kwam bleek de afdruk enkele mm te groot te zijn en in photoshop zijn de maten juist tot op de mm! Mijn CD cover paste gewoon niet. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd door de foto die ik wou hebben op een wit document te plakken van 13/18 zodat de maten zeker zouden kloppen. NIET dus! Intussen ben ik een hoop geld kwijt en nog niet geholpen. Nu was mijn vraag hoe jullie een CD- cover laten afdrukken en of dit mogelijk is van een JPEG. Moet ik bij een drukkerij zijn of bij een fotozaak? Ik heb zelf geen echte goede printer dus daar begin ik liever niet aan. Hopelijk kan iemand mij helpen.
    Vriendelijke groeten!
    A

  • #2
    Re: CD-hoes afdrukken.

    Snap ik niet helemaal, als het enkele mm te groot is knip je die toch gewoon weg, je moet sowieso altijd met een bleed van 3mm werken ... of heb je text echt tot op het randje gezet, in dat geval zou ik de layout aanpassen eerlijk gezegd.

    Nu als je opmaak ik photoshop op bijvoorbeeld 10cm dan zal de print ook 10cm moeten zijn, anders heeft je drukker een probleem, als je nu een poster gaat afdrukken van 5 meter lang, dan kan ik aanvaarden dat er een cm speling op zit (papier werkt nu eenmaal).

    Hou er ook rekening mee dat een tweezijdige afdruk (recto/verso) ook niet perfect op elkaar komt te liggen, er zit altijd een beetje afwijking op, dit is eigen aan het print process en de paper handling van digitale drukpersen.

    Laat anders eens een low res voorbeeldje zien van je hoes.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: CD-hoes afdrukken.

      heb ook al meegemaakt dat een maat in jpeg niet hetzelfde was bij de drukker dan die in Tiff. raar maar waar.
      En veel geld voor een afdruk van 12 x 12 cm ??

      een goede zaak, als je van Limburg bent, is Paperclip te Zonhoven.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment

      Working...
      X