Nadat ik een foto via selectiekader heb uitgesneden wil ik de foto printklaar maken op een formaat 30,50 x 40. Hoe krijg ik nu die foto perfect in 't midden ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Photoshop CS4 - Dringend hulp gevraagd !
Collapse
X
-
-
Re: Photoshop CS4 - Dringend hulp gevraagd !
Als ik een foto wil uitsnijden gebruik ik de croptool, bovenaan de werkbalk geef je dan de maat in die je wil (in uw geval 30,5x40).
Dan trek ik mijn kader en verplaats dat kader zodat mijn onderwerp in het midden staat en dan bevestigen.
Maar na het herlezen van uw vraag is dit het antwoord niet, haha. Je wilt je foto in't midden van het blad waar het afgedrukt wordt, nietwaar.Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
-
Ik begrijp het niet meer. Waar wil je hem in't midden hebben en waarom is de foto te klein? Misschien als je de foto plaatst of een ander voorbeeld van wat je bedoeld?Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht..............>>
Maar, de foto die ik heb (uitgesneden) is te klein voor via de croptool hem te plaatsen in 30,50 x 40, dus ik zou hem perfect in het midden willen...
In het midden van wat?
Bedoel je een kleine foto in het centrum van een groot wit vel papier??
En was de foto al zo klein, of is ie dat geworden "na" je crop
Ik snap er eigenlijk niks van?
Raf'ken00.00 Gone
Comment
-
-
Als je je foto die kleiner is dan het canvas wil centreren in het canvas:
foto-layer selecteren en canvas layer selecteren --> layer --> align --> horizontal/vertical
WouterSony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
Webite
Comment
-
Wellicht wil je dit?
Selecteer je laag in het lagenpalet. Dubbelklik erop en maak er een losse laag van.
Het slotje achter het woord achtergrond verdwijnt.
Maak je canvas bij canvasgrootte op de juiste grootte.
Schuif dan met het verplaatssymbool (1 e gereedschap in het palet) met je beeld tot het op de plek staat waar je het wil hebben.
Is altijd beter dan uitknippen, dan zijn je pixels echt weg. Bij deze methode nooit. Die blijven dan in de laag behouden.
Comment
-
Versta het probleem ook niet goed.
Ga je zelf afdrukken, of laat je de afdruk maken.
Bij zelf afdrukken (ik heb maar een A4) printer, zorgt je printcommando er toch voor dat de foto netjes gecentreerd wordt (Center image)?
(En als je laat afdrukken, dan is dat het probleem voor de drukker )
Maar als je een kleinere foto wil centreren op een wit blad, dan ga je gewoon tewerk zoals hierboven al uitgelegd.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment