Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS editing tips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PS editing tips

Hieronder is een simpele foto die ikzelf heb gemaakt en daarna door photoshop CS4 heb
    gehaald. Ik heb enkele aanpassingen gemaakt:

- curves (meer licht op het onderwerp)
    - kloonstempel (oneffenheden wegwerken)
    - gaussian blur met laagmasker (om de huid meer egaal te maken, maar geen
    gelaatstrekken vervagen)
    - hue en saturatie met laagmasker (om de tanden witter te maken)

Nu zien jullie mijn vraag al van ver afkomen: is dit een degelijke bewerking? Heb ik nog
    enkele punten ter verbetering.. Zo ja, welke? Verder zijn alle photoshop tips altijd welkom!

Voor in geval jullie de originele foto willen zien en deze in groter formaat willen
    vergelijken met de aangepaste foto, heb ik ze hier en hier geupload!
    Follow me on neonpxl.com

Re: PS editing tips

Een flitsje gebruiken, bespaart veel werk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De foto zelf is gemaakt met een 580EX II op een statief op ongeveer 45° links van het
      model.. Wel gereflecteerd via een kleine zilveren plu (vandaar dat het beperkt is tot een
      portretje), maar achteraf gezien beter rechtstreeks ingeflitst!
      Follow me on neonpxl.com

Comment

Het enige wat je van in het begin moet doen is een goede foto maken.

Nadien volstaat het om de 'puistjes' in aangezicht en hals weg te werken. Blurren is nergens voor nodig.

Alzo bespaar je jezelf wat werk.

Comment

Op zich mag je natuurlijk zelf kiezen op welke manier je je foto wil bewerken. Maar bij je bewerkingsfilosofie stel ik me toch vragen. Wat je in feite doet is bewerkingen uit de glamourfotografie toepassen op een buitenportret. Dat je hier en daar wat puistjes wegwerkt kan ik nog begrijpen (maar zou ik zelf niet zo snel doen). Maar de huid gaan blurren? Tanden witter maken? Huidgroeven verzachten? Sproeten wegklikken? Vooral dat blurren komt de foto niet ten goede. Al de rest heeft misschien wel een functie in Vogue, maar niet echt in dit soort foto's.

Comment

Alvast bedankt voor de kritieken, maar ik denk dat ik mijn bedoeling is duidelijker had
            moeten maken:

Ik heb hier gewoon een foto bewerkt volgens een basic editing tutorial.. Ik heb geen
            beauty shoots ofzo. Dit is gewoon een snapshot (in minder dan 3 minuten gemaakt) omdat
            ik op een eigen foto wou leren photoshoppen. Of het nu binnen een genre past of niet
            maakt voor mij niet uit. Ik wil weten of het opvalt of het geshopped is of dat het nog gaat.

Voor volgende foto's met deze fototechniek weet ik het bewerken minimaal te houden:
            pukkels wegwerken, licht een beetje + of - en dan stoppen..

Nog 1 dingetje voor maniac: wat heb je precies gedaan om de huidskleur beter aan te passen?
            Ik zou echt niet weten hoe ik eraan moet beginnen en met wat ik moet vergelijken (mss ook
            eens mijn schermen laten calibreren).
            Follow me on neonpxl.com

Comment

Locale kleuraanpassingen doe ik vooral met 'curven'.

Comment

Working...
              X