Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking van de winnaar van WPP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerking van de winnaar van WPP

    De winnaar van http://www.worldpressphoto.org/ van dit jaar is volgende plaat:



    maar wat blijkt? er is een voet weggewerkt (artikel) en daardoor wordt de originele RAW opgevraagd (http://www.petapixel.com/assets/uplo...ikoriginal.jpg) + gepubliceerd, waarna diskwalificatie volgt.
    Maar ben ik als enige verbaasd over de manier van bewerken, hoe een alledaagse plaat wel heel speciaal wordt? Als ik dit zie heb ik zoiets van: mits een beetje gebruik van photoshop en sterke crop, kan iedereen zoiets winnen?
    Waar ligt voor jullie de grens qua bewerking? Is dit erover?
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

  • #2
    Re: Bewerking van de winnaar van WPP

    Ik zie echt het probleem niet!!
    SF
    00.00 Gone

    Comment


    • #3
      Re: Bewerking van de winnaar van WPP

      Als je ziet wat op BD de voorwaarden zijn om je foto in te sturen voor de challenge... dan is het verdikke terecht dat de 'winnende' foto gediskwalificeerd is. Tsss... waar kijk je op den duur nog op? Een bewerking of wat? Mits wat handig te zijn met fotobewerkingsprogramma's kun je iedere foto verheven tot kunstig.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Bewerking van de winnaar van WPP

        Hier wordt één en ander door mekaar gehaald vrees ik.... Bij mijn weten, is enige reden van de afkeuring, het feit dat die voet weggekloond is, en dus NIET de bewerking...

        Comment


        • #5
          Re: Bewerking van de winnaar van WPP

          Artistiek gezien, zie ik althans geen enkel probleem!
          Met een zeer kleine ingreep, wordt een dom kiekje een zéér sterke prent.
          So what?
          Het reglement niet in acht nemen, is natuurlijk dom en vragen om diskwalificatie!
          SF
          00.00 Gone

          Comment


          • #6
            Re: Bewerking van de winnaar van WPP

            Bij de WPP mag je bewerken, maar niks toevoegen of verwijderen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Bewerking van de winnaar van WPP

              Veel mensen hebben het moeilijk met reglementering.

              Als je meedoet aan een wedstrijd wordt je verondersteld de reglementen te kennen. Als je je daar niet aan houdt....

              Comment


              • #8
                Re: Bewerking van de winnaar van WPP

                Op mijn geschenk, nl. de nieuwe Jimi Hendrix CD, first song: Stone Free

                Straf hé, maar mag dat wel, volgens de regels

                back on topic
                SF
                Last edited by StoneFree; 9 maart 2010, 20:07.
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerking van de winnaar van WPP

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Op mijn geschenk, nl. de nieuwe Jimi Hendrix CD, first song: Stone Free

                  Straf hé, maar mag dat wel, volgens de regels

                  back on topic
                  SF
                  En ik dacht dat die al lang dood was

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewerking van de winnaar van WPP

                    Voor zover ik het begrijp gaat het dus om deze regel uit hun reglement: "The content of the image must not be altered. Only retouching which conforms to the currently accepted standards in the industry is allowed."

                    Ik zie echt niet in hoe het wegklonen van die voet de inhoud van de foto verandert. Wat mij betreft valt dit nog steeds binnen de ethiek (of hoe zeg je dat) van wat een reportagefotograaf kan en mag. Maar zoals het ook in het voetbal geldt: als de scheidsrechter fluit is het penalty, geen discussie mogelijk.

                    Wat heeft Jimi Hendrix hier eigelijk mee te maken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewerking van de winnaar van WPP

                      ik snap de discussie niet.. beide foto's vind ik persoonlijk slecht.
                      De regels voor die wedstrijd zijn hun regels.. dusja als je daar aan meedoet moet je je aan hun regels houden he.
                      poof

                      Comment

                      Working...
                      X