Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digital album trouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digital album trouw

wij gaan in augustus trouwen en willen zelf een digital album laten drukken.
    na veel nalezen op dit forum heb ik nog een paar vraagjes.
    1) kwaliteit profotonet (je hebt hier verschillende albums van zeer uiteenlopende prijzen). zijn er betere prijs/kwaliteit.
    heeft iemand ervaring met de duurste albums die zij aanbieden voor trouwers.
    2) welke software om album te maken (albumexpress 3)?

Re: digital album trouw
    1. Vakcolor.nl
    2. Elka moments

Wel een btw-nummer nodig

Je maakt gewoon de bestanden bvb voor een album 30x30.
    Bestand = 30x60 ; de foto wordt afgedrukt en gekleefd op hardboard met een ril in het midden.
    De kaften daarin heb je keuze, van aluminiumn leder tot plexieglas .

Succes.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Ik heb een trouwboek laten maken van het 'profotoalbum'. 30 x 30 cm.
      Echt supermooi. Je krijgt als het ware op elkaar geplakte vergrotingen.
      Als een foto over de vouw loopt is dit helemaal niet storend. Het is een hele dunne vouw.
      De bladzijden zijn mooi en stevig dik, het papier is ook mooi mat en vat bijna geen vuil.
      Kwaliteit is zeer netjes en mooi gemaakt. Ik had op 2 blz een korreltje onder de foto's zitten en kreeg daarvoor gratis een heel nieuw boek in perfecte staat. Doordat het zo gemaakt is blijft het boek van voor tot achter ook heel goed open liggen.
      Vooraf heb ik wel een aantal testprintjes op het papier laten maken, gewoon 10 x 15 om de kleuren te testen. Kan je dus eigenlijk nu al doen. Van een foto waarvan je zelf de kleuren hebt gecorrigeerd ofzo. Kan je meteen zien of wat je op je scherm ziet ook is wat afgedrukt word. Ik weet natuurlijk niet wat voor scherm je hebt. Maar ga er maar vanuit als je een goed gekalibreerd scherm hebt dat het goed is. Je kan ook een speciaal kleurprofiel downloaden van hun website om in te gebruiken in Photoshop. Het enige wat jammer vind is dat de omslagen alleen in linnen en leder te kiezen zijn. Fotobedrukking is nog niet mogelijk maar schijnt in de toekomst wel te komen. Maar ik was zeer tevreden over het boek, volgende boek komt wat mij betreft weer daar vandaan. Maar maak een testje van je kleuren dat moet ik je echt meegeven om teleurstelling te voorkomen.
      Overigens werk ik met een opmaakprogramma zoals InDesign en QuarkXpress waar je heel makkelijk zelf illustratiekaders kunt maken en foto's erin kan plaatsen. Ook teksten enzo toevoegen. Naderhand kan je dan een PDF maken van het totale boek. Per pagina inlezen in Photoshop en opslaan als jpeg en die dan weer uploaden naar Profotonet.
      Kan me voorstellen dat dit boven je pet gaat maar misschien ook niet. Er tegenwoordig zoveel software ook illegaal te downloaden dat je hier misschien vast wel aan kan komen. Ik wil het niet stimuleren maar het is een mogelijkheid natuurlijk. Een programma als Indesign lijkt moeilijk maar dat valt reuze mee. Je hoeft alleen maar te gebruiken wat je nodig hebt. Een juist paginaformaat, vol plaatsen met kaders met foto's erin en teksten erbij typen met een simpel tooltje. Opslaan als PDF en weer in Photoshop inlezen. Desnoods mail je me maar dan kan ik je wel wat helpen.
      Succes.
      Last edited by BrigitteVH; 22 maart 2010, 22:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
        Ik heb een trouwboek laten maken van het 'profotoalbum'. 30 x 30 cm.
        Succes.

Kan je ons zeggen hoeveel het gekost heeft en hoeveel paginas je erin had?

Dank voor deze info.

Comment

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Dit zijn de prijzen van hun standaard albums, niet die van hun hoge kwaliteitsalbums voor trouwreportages.

Comment

Die kan je zo ook niet bekijken.....enkel als je er geregistreerd bent als fotograaf.

Enkel formaat 30x30 en 35x35 zijn mogelijk met maximaal 60blz (30spreads)

(Vakcolor is imo interessanter)
              Last edited by paly; 24 maart 2010, 21:15.

Comment

60 pagina's rond de 145 euro.

Comment

60 pagina's rond de 145 euro.
                  Dat is dus ook de prijs van de standaard albums.

Voor de Profotoalbums zit je aan een bedrag van 550 euro.

Comment

Bij profotonet een profotoalbum gekocht van 30 op 30cm, 40 bladzijden (20 spreads) en 273 euro betaald incl verzending. De proefdrukken zijn in de prijs inbegrepen.
                    (ik kreeg twee maal proefdrukken als losse foto's op klein formaat, waarna ik de nodige aanpassingen kon doen).

De kwaliteit en service zijn i.m.o. uitmuntend gezien de prijs
                    (heb geen aandelen bij profotonet, maar zulke kwaliteit wil ik enkel aanbevelen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
                      . Opslaan als PDF en weer in Photoshop inlezen.
                      .
                      waarom eerst opslaan als pdf???
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
                      X