Het volgend probleem doet zich voor... Ondanks dat mijn scherm gekallibreerd is, is er een kleurverschil tussen mijn opgeslagen jpeg's en de weergave in photoshop (TIFF). Hoe los ik dit best op?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kleurafwijking bij opslaan voor web
Collapse
X
-
-
Re: Kleurafwijking bij opslaan voor web
Je zal (denk ik) in “Adobe RGB 1998” werken (photoshop)
Voor: WEB, Windows en algemene monitor-weergave, converteer ik steeds naar sRGB, zo heb je bijna geen verschil, daar de kleuren (RGB waarden) aangepast worden. (geconverteerd)
Convert to profile vind je onder menu.
Dat kan via een droplet/action
Raf’ken00.00 Gone
-
Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk berichtJe zal (denk ik) in “Adobe RGB 1998” werken (photoshop)
Voor: WEB, Windows en algemene monitor-weergave, converteer ik steeds naar sRGB, zo heb je bijna geen verschil, daar de kleuren (RGB waarden) aangepast worden. (geconverteerd)
Convert to profile vind je onder menu.
Dat kan via een droplet/action
Raf’kenJochenvde Photography
Flickr
Comment
-
Dan neem ik het profiel van "spyder 2 express"
Je scherm is gecalibreerd met als resultaat dat daarvoor een profiel gemaakt werd met in jouw geval de naam "spyder 2 express". Dit moet dus niet aan je foto's gehangen worden. Dit zorgt er alleen voor dat bijvoorbeeld de profielen die aan de foto's hangen correct vertaald worden naar de juiste "scherm-output".
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk uitleg. Zoek eens tussen de berichtjes van mar-en-ciel, die kan het veel beter uitleggen met meer kennis van zaken...
Roeland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk berichtIk weet niet helemaal of ik snap wat je doet, maar het is niet de bedoeling denk ik dat je aan je foto's het profiel van je monitor toekent. Aan je foto's hang je gewoon het sRGB kleurprofiel.
Je scherm is gecalibreerd met als resultaat dat daarvoor een profiel gemaakt werd met in jouw geval de naam "spyder 2 express". Dit moet dus niet aan je foto's gehangen worden. Dit zorgt er alleen voor dat bijvoorbeeld de profielen die aan de foto's hangen correct vertaald worden naar de juiste "scherm-output".
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk uitleg. Zoek eens tussen de berichtjes van mar-en-ciel, die kan het veel beter uitleggen met meer kennis van zaken...
Roeland
Ik moet dringend eens wat bijleren over kleurbeheerJochenvde Photography
Flickr
Comment
-
Ik werk zelf met Mac, dus ik ben niet zeker of dit juist is, maar ik denk dat de Windows explorer geen kleurbeheer toepast. Daardoor is het normaal dat er een zeker verschil is tussen weergave in PS (wel kleurbeheer) en weergave in explorer (geen kleurbeheer).
De zoekfunctie geeft je een schat aan info over dit probleem denk ik...
Roeland
Comment
-
Comment