Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitorkeuze: Welke??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitorkeuze: Welke??

Ik heb vorige maand de Eizo CG222W gekocht en zeer tevreden van. Ik heb nog een nieuwe Eizo S2031W staan in de doos. Indien interesse, stuur gerust een pm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
      ..... maar op het witte zie ik geen enkel Dacht eerst dat het mijn ogen waren maar op mijn laptop zie ik de witte wel.
      Wat wilt dit dan zeggen? Kan het dan ook een verschil maken hoe je scherm afgeregeld staat? Bijvoorbeeld te donker of te licht, te weinig of te veel contrast?
      De helderheid en of contrast, staan mss veel te ver open?

Raf'ken
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
        Ik heb vorige maand de Eizo CG222W gekocht en zeer tevreden van. Ik heb nog een nieuwe Eizo S2031W staan in de doos. Indien interesse, stuur gerust een pm.
        Ik eind van deze maand, hoop ik.
        Ik wil nl "niet weer" een sherm waar ik niet (echt) tevreden van ben, vandaar Eizo.

Raf'ken
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht
          Zelf op zoek naar een monitor - liefst 22".

Zijn er hier die in onderstaande 2 afbeeldingen alle 10 de graduaties zien (zijn er telkens 2 x10). Tot nu toe nog geen enkele monitor gevonden die alles perfekt kan weergeven.
          (als je van boven of onderaan kijkt zul je ze wel alle 10 zien bij het ene maar bij andere afbeelding is het dan slechter, dus werkelijk recht op kijken. M'n Sony Vaio notrbook ziet 9(10) gradaties in het zwart en 5(6) graduaties in de witte foto.
          Hoeveel jullie ?

Zwart: 7 (8)
          Wit: 9

Momenteel heb ik nog een 4 jaar oude acer al1914...
          Jochenvde Photography
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert.verachtert Bekijk bericht
            Sinds mijn scherm kapot is, heb ik een Medion van de aldi (van de jaren stillekes) als tijdelijk vervangscherm:

zwart: 3
            wit: 5

Ga blij zijn als ik daar vanaf ben...
            Een wel erg slecht resultaat. Is je monitor gekallibreerd?
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              De helderheid en of contrast, staan mss veel te ver open?

Raf'ken
              Yep, ik heb eens wat aan de knoppekes van het scherm geprutst en nu kom ik aan 10 op het zwarte vlak en 9 op het witte. (ipv 10tov0) Nogtans denk ik niet dat ik een supperscherm heb (acer AL1711) Daarom ben ik er meer van overtuigd dat de test vooral afhangt van hoe je scherm afgeregeld staant en minder naar de kwaliteit ervan .
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Ik heb mij zo juist de Dell Ultrasharp 2209WA 22- inch breedbeeldflatpanel met een ISP- scherm gekocht ( het beste scherm op dit ogenblik ) voor juist 300 euro dankzij een promotiekorting van 100 euro .bij Dell .Zoek de recensies maar eens na voor dit scherm . Het komt overal als uitstekend tevoorschijn .

Comment

3/10 zwart en 4/10 wit

oops

Toshiba laptop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                    Mischien een stomme vraag, maar wat leid je uit het resultaat dan af?
                    Ik ga er wel van uit dat een scherm waar je alles goed kan zien wel een goed scherm zal zijn en waar je weinig van ziet een slecht. Maar aan wat is dan het verschil te wijten?
                    Wat is dan het verschil met een scherm waarop je 9 blokjes op het zwarte vlak ziet en 7 op het witte, met een scherm waarvan je maar 7 blokjes ziet op het zwarte vlak maar 9 op het witte.

Op mijn PC scherm (een simpel acer 17") kan ik alle 10 de blokjes zien op het zwarte vlak maar op het witte zie ik geen enkel Dacht eerst dat het mijn ogen waren maar op mijn laptop zie ik de witte wel.
                    Wat wilt dit dan zeggen? Kan het dan ook een verschil maken hoe je scherm afgeregeld staat? Bijvoorbeeld te donker of te licht, te weinig of te veel contrast?
                    'k snap niet dat jij dit niet belangrijk vind ?
                    Waarom kopen mensen anders een EIZO scherm ? Omdat het veel geld kost?
                    Contrastverhouding en kleur is toch belangrijk om een foto te bewerken.
                    Hoe meer vakjes je ziet hoe beter de contrastverhouding is en hoe sneller je detail zal zien in lichte of donkere vlakken.
                    (is ook met LCD en plasma, een TV met contrastverhouding van 1.000.000 op 1 zal wel betere detaillering geven in de donkere partijen)dan 1-tje met 4000 op 1)
                    Nu, 'k weet nog altijd niet welk scherm te kopen want nog niet veel resulaten gezien behalve van die Dell van 27" maar die is te groot.
                    Niemand met een Eizo scherm ? (hier op't werk 2 Eizo's maar hier ook niet 100% perfekt ('t zijn oude))
                    daVinci
                    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

10 /10 zwart
                      10/10 wit

samsung 26"
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

vandaag zie ik er meer dan gisteren (op't werk)

Comment

Na wat rondlezen op het web twijfel ik tussen volgende modellen.

de dell 2209WA (zeer goed voor de sRGB kleurenruimte, minder voor grotere kleurenruimtes, resolutie beperkt tot 1650x1050, luminantie kan niet zeer laag gezet worden). Verkrijgbaar voor 260 euro bij de dozenschuivers (redcoon, amazon) en dus redelijke "bargain".

HP 2475w: 1920x1200, briljante kleuraccuraatheid na calibratie, en met 550 euro niet extreem duur (maar nog altijd dubbel zoveel als die hierboven). Geen backlighting. Bargain voor prestaties maar 550 euro blijft veel geld voor een amateur, zeker als je daarbij nog eens 200 euro moet uitgeven voor een calibrator.

Enkele eizo-modellen zoals S2243, EV2333, ... die zijn eigenlijk nogal duur als je bekijkt wat ze bieden tov. die hierboven, maar hebben leuke extra's zoals automatische aanpassingen luminantie enzovoort.

Jammer dat je die nergens in het echt kan gaan bekijken langs elkaar. De meeste winkels hebben niet eens één PVA of IPS scherm staan, laat staan 3
                          Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

en deze ?

Comment

Nogmaals bij Dell zelf kost de 2209 WA 300 euro nog tot 28 februari .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                                Nogmaals bij Dell zelf kost de 2209 WA 300 euro nog tot 28 februari .
                                Dell biedt technologische oplossingen, services en ondersteuning. Koop laptops, touchscreen-pc's, desktops, servers, opslagoplossingen, monitoren, gamingproducten en accessoires.

?

Comment

Working...
                                X